عملیات صهیونیست‌ها در اصفهان اقدامی بیهوده بود

آگاه: «عباس زلزالی» استاد دانشگاه بیروت در گفت‌وگو با خبرنگار آگاه با اشاره به حمله محدود و تمسخرآمیز رژیم اسرائیل به یک پایگاه در اصفهان در واکنش به عملیات پیروزمندانه وعده صادق توسط سپاه در اراضی اشغالی، گفت: عملیات وعده صادق که در چهاردهم آوریل ازسوی ایران علیه قلب و مغز نظامی و امنیتی و پایگاه‌های حساس رژیم‌صهیونیستی در صحرای نقب و بلندی‌های اشغالی جولان صورت گرفت، بسیار باشکوه بود که معادلات نظامی و امنیتی منطقه و حتی جهان را تغییر داد و به یک مبدأ تاریخی تبدیل شد.

این شخصیت آگاه به مسائل منطقه‌ای افزود: اسرائیل در واکنش به عملیات پیروزمندانه وعده صادق، به سبب ترس و هراس رویارویی با ایران، مجبور شد برخلاف رویه ثابتش، عملیاتی ضعیف و خفیف و به تعبیر خودشان، مضحک و مترسک‌گونه را در اصفهان انجام دهد و ما برای اولین بار در تاریخ مشاهده کردیم که صهیونیست‌ها مجبور به انجام عملیاتی خفیف و ضعیف شدند.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق، اقدامی در واکنش به جنایت تروریستی صهیونیست‌ها علیه کنسولگری ایران در دمشق بود. پیروزی ایران در جریان عملیات وعده صادق، به صهیونیست‌ها فهماند که دیگر نمی‌توانند مبادرت به جنایت علیه ایران کنند و بی‌کیفر بمانند.

زلزالی بیان داشت: علی‌رغم تلاش‌های تبلیغاتی بلندگوها و رسانه‌های غربی و صهیونیستی، هنوز مدرک معتبر و قابل استنادی وجود ندارد که پایگاه یا موضعی در اصفهان به‌واسطه پرتاب موشکی اسرائیل صدمه دیده باشد و تنها استناد موجود، لاشه ریزپرنده‌هایی است که ظاهرا توسط عوامل نفوذی در خاک ایران به پرواز درآمده بودند و توسط پدافند ایران سرنگون شدند؛ بنابراین عملیات صهیونیست‌ها در اصفهان اقدامی بیهوده و کور بود که شرمساری رژیم اسرائیل را بیشتر کرد.

وی تصریح کرد: اسرائیلی‌ها صرفا مبادرت به عملیات مسخره اصفهان کردند که تندروهای داخلی و عناصری نظیر «ایتامار بن‌گویر» را قانع کنند و در سطح جهانی چنین تبلیغ کنند که پاسخ عملیات موشکی و پهپادی گسترده ایران را دادند و به‌نوعی بازدارندگی ازدست‌رفته خود را احیا کنند؛ حال آنکه ناظران تخصصی میدان و منطقه می‌دانند که اسرائیل از روی ترس و ناتوانی به عملیات وعده صادق پاسخ نداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.