بامداد دیروز جمعه ۳۱فروردین، چند کوادکوپتر بر فراز اصفهان منهدم شدند. برخی منابع ادعا کردند که محل انهدام این ریزپرنده‌ها بر فراز پایگاه هشتم شکاری اصفهان بوده است. در صبح جمعه نیز یک منبع آگاه گفت که سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است. مبدأ این کوادکوپترهای بسیار ریز مشخص نبود اما هیچ‌کدام به اهداف خود نرسیده و در هوا منفجر شدند.

لات‌های کوچه خلوت

آگاه: سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش در این رابطه گفت: انفجار صبح جمعه در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضدهوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است. این ترقه‌بازی به رژیم صهیونیستی منتسب شد و در ابتدای امر، رسانه‌های صهیونیستی، آن را حمله این رژیم به ایران در پاسخ به عملیات موفقیت‌آمیز ۱۴آوریل (وعده صادق) نامیدند.

صهیونیست‌ها برای بزرگنمایی اقدام صورت‌گرفته، دست به تکنیک جعل و وارونه‌نمایی زدند؛ اکانت رسمی ارتش رژیم‌صهیونیستی در اینستاگرام با انتشار تصویری مدعی انجام یک عملیات در خاک ایران و به‌طور مشخص در شهر اصفهان شد. با دقت در تصویر منتشره مشخص می‌شد که این تصویر متعلق به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شهرک صهیونیست‌نشین «معیان باروخ» در شهر الجلیل بوده که سبب قطعی برق در این شهرک شد. اما پس از روشن شدن موضوع و مشخص شدن ابعاد این اقدام مضحک، تعدادی از عناصر رژیم صهیونیستی به‌شدت نسبت به آن انتقاد کردند و آن را هجوآمیز نامیدند. 

«ایتمار بن‌گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به داخل ایران گفت: مسخره است! وی ضمن انتقاد از این حمله که گفته می‌شود با ریزپرنده‌ها انجام شده، آن را «ضعیف» توصیف کرد.

«وار مانیتور» اکانت ناظر بین‌المللی در واکنش به حمله اسرائیل اعلام کرد: ناامیدکننده‌ترین پاسخی بود که تابه‌حال دیده‌ایم. اما با توجه به سطح اتفاقات رخ‌داده، از همان صبح جمعه، موج پرداختن طنز به خرابکاری حقیرانه رژیم صهیونیستی در بین کاربران داخلی و خارجی در فضای مجازی آغاز شد.

اقدام اسرائیل در اصفهان که به تعبیر کاربران شبکه‌های اجتماعی یک‌دهمِ غلظت و شدت مراسم چهارشنبه‌سوری ایرانی‌ها را هم نداشت، عمق ضعف و ناتوانی صهیونیست‌ها برای حمله به ایران را نشان داد. حتی کارشناسان شبکه صهیونیستی اینترنشنال نیز به‌صراحت گفتند اقدام اسرائیل یک پاسخ ضعیف بود و اسرائیلی‌ها باید بپذیرند که معادله بازدارندگی ایران در سوریه تثبیت شده است.

ترقه‌بازیِ مضحک صهیونیست‌ها در اصفهان که به احتمال زیاد توسط عوامل نفوذی‌شان در داخل کشور صورت گرفته است، بیانگر هراس شدید سردمداران رژیم صهیونیستی از ورود به جنگ با ایران است. این در حالی است که ضربه شست ایران در جریان عملیات وعده صادق، حکایت از آن داشت که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه واهمه‌ای از رویارویی مستقیم و همه‌جانبه با صهیونیست‌ها ندارد.

ماحصل اتفاقات یک هفته اخیر، تغییر آشکار معادلات منطقه است و دیگر صهیونیست‌ها حتی فکر حمله به مواضع و نیروهای ایران در سوریه را نخواهند کرد، چراکه در آن صورت با پاسخ محکم و قاطع جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهند شد و در جواب عاجز می‌مانند. در تاریخ ثبت شد که ایران عملیات وعده صادق را مقتدرانه و ظفرمندانه انجام داد و صهیونیست‌ها صرفا به عوامل نفوذی خود برای به پرواز درآوردن چند ریزپرنده متوسل شدند.

در مجموع باید تصریح کرد که دیوار بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران در روز ۱۴آوریل (۲۶ فروردین) در جریان عملیات وعده صادق، فروریخت و صهیونیست‌ها در احیای آن بازدارندگی نیز ناتوان بودند و صرفا یک اقدام مضحک را تدارک دیدند. 

اگرچه اتفاق بامداد جمعه نشان داد که اسرائیلی‌ها توان و جسارت حمله به ایران را ندارند، اما باید به‌شدت مراقب خرابکاری‌ها و اقدامات تروریستی آنها در داخل کشور بود؛ صهیونیست‌ها از ایران سیلی محکمی خورده‌اند و هیمنه پوشالی‌شان کاملا نابود شده است؛ آنها اکنون سگی هار و زخمی هستند که باید منتظر اقدامات ایذایی‌شان به کمک عناصر نفوذی‌ای که دارند باشیم و برای خنثی‌سازی این شرارت‌های احتمالی تدبیر کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.