۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۳٬۲۳۴

آگاه: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر استانی رییس‌جمهور به استان سمنان، با حضور در روستای میقان شاهرود، مرکز جامع خدمات سلامت و محل زیست پزشکان این روستا را افتتاح کرد و گسترش اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در مناطق شهری کشور خبر داد. ‌بهرام عین‌اللهی گفت: این طرح جدید، ابتکار ایران است که در ابعاد بین‌المللی ارائه شده و در چارچوب آن همه ایرانیان دارای مراقب و پرونده سلامت خواهند بود. در این ساختار ۱۸هزار خانه بهداشت فعالیت دارند و تقویت ساختار شبکه بهداشت در دولت مردمی به‌طور جدی پیگیری می‌شود. وی شبکه بهداشت کشور را در منطقه، کم‌نظیر و الگوی بسیاری از کشورهای همسایه دانست و افزود: در دولت مردمی با هدف تقویت ساختار شبکه بهداشت، دوهزار و ۷۰۰مرکز بهداشتی تکمیل و افتتاح شد و تا پایان دولت، تعداد این مراکز به چهارهزار و ۴۰۰واحد می‌رسد.

وی با بیان اینکه مردم همه روستاهای کشور دارای شناسنامه سلامت هستند، به ارائه خدمات ارزشمند بهداشتی و درمانی در رشته‌های بهورزی، مامایی، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، پزشکی، دندانپزشکی و خدمات دارویی در مراکز جامع خدمات سلامت میقان اشاره کرد و گفت: مرکز جامع خدمات سلامت میقان در زمینی با زیربنای هزار و ۴۱۰مترمربع احداث و همچنین یک محل زیست پزشک با زیربنای هزار و ۲۰۰مترمربع در این روستا ساخته شده است.

عملیات ساخت مرکز جامع خدمات سلامت از هفت سال پیش آغاز شده بود اما ۷۵درصد از پیشرفت این پروژه در دولت مردمی رقم خورد تا آنکه امروز افتتاح شد و از این پس خدمات موردنیاز سلامت پنج‌هزار نفر جمعیت زیرپوشش خود را تامین می‌کند؛ ضمن آنکه نظام ارجاع نیز در این مرکز اجرا می‌شود تا بیماران در صورت نیاز به مراکز تخصصی و بستری ارجاع داده شوند. وی از گسترش اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در مناطق شهری کشور خبر داد که در ابعاد بین‌المللی ارائه شده و در چارچوب آن همه ایرانیان دارای مراقب و پرونده سلامت خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.