رضا پهلوی، فرزند شاه معدوم که با اموال به‌غارت‌رفته مردم ایران در آمریکا روزگار می‌گذراند، طی مدت اخیر خصمانه‌ترین مواضع را علیه ملت و کشور ایران اتخاذ کرده و بارها از علاقه‌ باطنی‌اش برای حمله به ایران پرده برداشته است. 

دغل‌بازی به نام ربع پهلوی!

آگاه: نامبرده پس از ماجرای طوفان‌الاقصی و شکست فضاحت‌بار صهیونیست‌ها از رزمندگان فلسطینی، در آبان سال گذشته در یک موضع‌گیری خصمانه علیه مردم ایران، در گفت‌وگویی با کاملیا انتخابی‌فرد، سردبیر ایندیپندنت فارسی علنا اظهار کرد: «سرِ مار و چشم اختاپوس در تهران است.» این سخنان خصمانه پهلوی بدین معنا بود که وی از اربابان آمریکایی و اسرائیلی‌اش می‌خواست که در انتقام از عملیات طوفان‌الاقصیِ فلسطینی‌ها به ایران حمله کنند.

اما حالا پس از گذشت ۶ماه از آن مصاحبه و اعلام موضع ضدایرانی، رضا پهلوی که رویدادها را به نظاره نشست و ملاحظه کرد که اربابان صهیونیستش، از واکنش به عملیات پیروزمندانه‌ وعده صادقِ ایران عاجز بودند، در مصاحبه‌ای، اصطلاحا روغن ریخته را نذر امامزاده کرد و گفت حمله نظامی به ایران خط قرمز اوست! این عنصر دغل‌کار و کلّاشِ ضدایرانی حتی به روی نحس خود نیز نیاورد که همین ۶ماه پیش، اعلام کرده بود ایران سرِ مار و چشم اختاپوس است که اسرائیل باید به آن حمله کند.

پهلوی، همچنین پس از عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه وعده صادق، که سبب شعف و شادی همه ایرانیان در سراسر جهان شد، در توئیتی ضدایرانی با صهیونیست‌ها همدردی کرده بود؛ البته ارادتِ رضا پهلوی، این عنصرضدایرانی به صهیونیست‌ها، امری مسبوق به سابقه است. در سال گذشته، نامبرده سفری را به اراضی اشغالی داشت و در آنجا به دست‌بوسی سردمداران رژیم کودک‌کش صهیونیستی پرداخت. 

سفر پهلوی به «تل‌آویو» به قدری خفت‌بار بود که صدای همه طیف‌های اپوزیسیون حتی خودِ سلطنت‌طلبان را هم درآورد؛ یکی از عناصر معروف سلطنت‌طلب درباره این سفر در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «عکس‌های سفر رضا پهلوی به اسرائیل آلبومی از تحقیر وی و سلطنت‌طلبان را به ثبت رساند. اینکه مثل مسافران عادی از در اصلی فرودگاه خارج شد و در مراسم یادبود هولوکاست در ردیف دوم بود و بدون میز و تشریفات با نتانیاهو دیدار کرد تا عدم کنفرانس خبری، همه اینها آویزان بودن این آقا را به نمایش گذاشت.»

اما گدایی و دست‌بوسی مقامات رژیم‌های غربی و اجنبی یکی از اقدامات ثابت ربع پهلوی است و او هیچ فرصتی را برای عرض چاکری نسبت به سیاست‌مداران غربی و صهیونیستی از دست نمی‌دهد؛ هرچند مقامات غربی چندان این ته‌مانده فاسدِ پهلوی‌ها را به حساب نمی‌آورند و ملاقات با سایر چهره‌های ضد ایرانی اپوزیسیون نظیر «مصی علینژاد» را به او ترجیح می‌دهند، اما خودِ شخص «ربع پهلوی» ارادت خاصی به اربابان غربی‌اش دارد؛ این ارادت به‌قدری زیاد و تهوع‌آور است که عناصر قدیمی سلطنت‌طلب را کلافه کرده، تا آنجا که «شهرام همایون» از عناصر سلطنت‌طلب در واکنش به دیدار لیدرهای اپوزیسیون ازجمله رضا پهلوی با سران کشورهای غربی و التماس از آنها برای جلب حمایت، گفت: «در سال۵۷ آیا کسی از اطرافیان (امام) خمینی را دیدید که التماس رهبران غربی را بکند؟ قدرت در کاخ سفید و کاخ الیزه نیست، این کارها افتخار شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.