آگاه: یکی از سنت‌های همیشگی جشنواره کن اضافه شدن آثاری بعد از اعلام فهرست بخش مسابقه است. حالا ورایتی اعلام کرده است که فیلم محمد رسول‌اف به نام «دانه انجیر مقدس» به بخش مسابقه این جشنواره اضافه شده است. طرح و داستان این فیلم فعلا مخفی مانده است. 

لورن کانته، فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلای جشنواره کن، امروز و در ۶۳سالگی درگذشت. او در سال ۲۰۰۸ توانسته بود با فیلم «کلاس» نخل طلای کن را از آن خود کند. این فیلم مستند بازسازی‌شده‌ای بود که با حضور نابازیگران ارتباط یک معلم با دانش‌آموزانش را به تصویر کشیده بود. فیلم به‌وضوح متاثر از «مشق شب» اثر عباس کیارستمی بود.

کوئنتین تارانتینو، خالق «پالپ فیکشن» و «کیل بیل» قرار بود که دهمین و آخرین فیلم سینمایی‌اش را با نام «منتقد فیلم» بسازد. فیلم قصه زندگی نویسنده‌ای بود که در اواخر دهه ۱۹۷۰ برای یک مجله کار می‌کرد. نزدیکان تارانتینو می‌گویند فیلمنامه آنقدر بازنویسی شده است که دیگر شبیه قصه ابتدایی نیست. از ابتدا اخباری شنیده می‌شد مبنی بر حضور ستاره‌های هالیوود که در آثار قبلی او ایفای نقش کرده بودند. درنهایت پس از شایعات زیادی که درباره حضور ستارگان مختلف سینمای هالیوود در این فیلم منتشر شد، اخباری مبنی بر توقف پروژه ازسوی تارانتینو نیز به گوش رسید که ساخت فیلم را در هاله‌ای از ابهام قرار داد.

لیلا حاتمی با کارگردان آمریکایی، ترنس مالیک قرار بود که در جشنواره کن۲۰۲۴ حضور داشته باشد. بااین‌حال فیلم به این جشنواره نرسید و قرار است که «مسیر باد» برای اولین‌بار در جشنواره ونیز اکران شود. فیلم که درحال‌حاضر در مرحله تدوین قرار دارد، روایتگر چند اپیزود از داستان زندگی حضرت مسیح(ع) است. ترنس مالیک پیش از این برای فیلم «خط باریک سرخ» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی و فیلمنامه شده و خرس طلایی بهترین فیلم جشنواره برلین را از آن خود کرده بود. همچنین با فیلم «درخت زندگی» نیز توانسته بود جایزه نخل طلای جشنواره کن را صاحب شود. علاوه‌براین، او برای فیلم «روزهای بهشت» برنده جایزه بهترین کارگردانی کن شده بود. عوامل فیلم در مصاحبه‌هایی اشاره کرده‌اند که ترنس مالیک در پنج‌سال گذشته مشغول تدوین این اثر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.