دست رژیم اشغالگر قدس برای جهانیان رو شده است و دیگر جنایات صهیونیست‌ها از دید مردم جهان پوشیده نیست و هر روز بیش‌ازپیش شاهد حمایت‌های گسترده از فلسطین اشغالی و تنفر از جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی هستیم.

آگاه: در این جهان صدای اعتراضی وجدان‌های بشری به گوش می‌رسد و همگی متحد شده‌اند تا پایانی برای این جنایات ترسیم کنند. زمانی، ایستادگی مقابل جنایات آمریکا و اسرائیل در فلسطین محدود به کشورها و تشکل‌های اسلامی بود اما در هفته‌های اخیر، در سرتاسر دنیا ضرورت توجه به این جنایات را فریاد می‌زنند و دانشجویان کشورهای اروپایی و آمریکایی پرچم‌داران این مبارزه شده‌اند. اعجاز مقاومت غزه در همراه و متحد کردن جنبش‌های دانشجویی سرتاسر دنیا علیه ظلم ورای مرزهای جغرافیایی است. فعالان عرصه فرهنگ و هنر نیز از این قضیه مستثنا نبوده و به هر شکلی تلاش کرده‌اند تا فریاد مردمان مظلوم غزه را به گوش جهان برسانند. نمایش‌های متعدد، آثار تجسمی، پوسترهای متنوع، ویژه‌نامه‌های فرهنگی، نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و... گوناگونی برای به‌تصویرکشیدن این ظلم‌ها برپا شده است؛ بنابراین هنر بهترین راه روایت مظلومیت غزه است. این‌بار نمایشگاه عکس گرافیک «تیترها را دوباره بخوان!» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. نمایشگاه عکس گرافیک زینب زندپور و افسانه قربانی با عنوان «تیترها را دوباره بخوان!» پنجشنبه ۲۰اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت۱۷ در دو گالری استاد نامی و بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح شده است.

آثار این نمایشگاه با تکنیک فتوگرافیک از مونتاژ عکس‌های مستند-خبری جنگ غزه با مجلات پرتیراژ جهان که بیشترین شباهت را با تصاویر مجلات دارند بدون آنکه تیتر مجلات تغییر کنند، جایگزین شده‌اند. این مجلاتِ بازطراحی‌شده مخاطب را از میان انبوهی از تیترهای متنوع تنها به یک موضوع مغفول‌مانده هدایت می‌کند و آن «کرامت انسان» در روزگاری است که بیش از هر زمان دیگری مورد هجوم قرار گرفته؛ هجومی که به نسل‌کشی یک ملت انجامیده است. این نمایشگاه تا ۲۸اردیبهشت همه‌روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان است. پیش از این نمایشگاه‌های عکس دیگری هم با محوریت به‌تصویرکشیدن مظلومیت این سرزمین برپا شده است. موزه هنرهای معاصر فلسطین، به مناسبت روز جهانی قدس، نمایشگاه عکس و پوستر «خروش ملت‌ها» را برگزار کرد که بیش از ۴۰قطعه عکس از صدها هزار نفر از حامیان مردم غزه در شهرهای مختلف که برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین، تظاهرات اعتراضی برپا کردند، به نمایش گذاشته شد. نمایشگاه تجسمی «بنویس فلسطین» با محوریت آثار هنرمندان کاریکاتوریست، عکاس و گرافیست با هدف حمایت از مردم مظلوم غزه، در سه مکان مختلف شهر کرمانشاه برگزار شد. همچنین نمایشگاه عکس «با طوفان الاقصی تا روز آخر» آثار گروهی عکاسان رسانه‌های فعال در فلسطین اشغالی از عملیات طوفان الاقصی، در گالری شماره یک عکاسان ایران برپا شد که  عکس‌های جدید از تصاویر عکاسان رسانه‌هایی که از آغاز عملیات طوفان الاقصی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی حضور داشته‌اند تا روز پیروزی مقاومت غزه را به تصویر بکشند، در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۱۰ تا ۱۹ به نمایش گذاشته می‌شود. فعالیت‌های فرهنگی فراوانی برای نزدیک شدن به روز پیروزی غزه انجام شده یا در حال انجام است، اما تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌های عکاسی در آن است که تلاش شده تا با رویکردی جدید از میان سیلی از اخبار، تیترهای خبری پرتیراژ جهان را با تصاویر مرتبط و ری‌دیزاین‌شده به گوش مخاطبان برساند و به نوبه خود، تسهیلگری در روند پیروزی جبهه حق در مقابل جبهه باطل باشد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.