۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۳٬۶۷۵

رییس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان در مصاحبه با شبکه الجزیره به سوالات متعددی ازجمله درخصوص تحولات غزه، تغییرات ژئوپلیتیک در سطح منطقه و عملیات «وعده صادق» و همچنین تغییر نظم جهانی به‌سوی جهان چندقطبی پاسخ داد.

تغییر در دکترین هسته‌ای؟

آگاه: کمال خرازی در این مصاحبه تصریح کرد: «درصورتی‌که رژیم صهیونیستی جسارت کند و به تاسیسات هسته‌ای ایران لطمه بزند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تصمیمی برای تولید بمب هسته‌ای نداریم اما اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم.» اخیرا مقامات نظامی هم اعلام کردند که اگر رژیم اسرائیل بخواهد به تاسیسات هسته‌ای حمله کند، تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل‌تصور است.

چندی پیش، سردار حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور به‌صراحت اعلام کرد که اگر رژیم جعلی صهیونیستی بخواهد از تهدید حمله کردن به مراکز هسته‌ای کشورمان برای تحت‌فشار قراردادن ایران استفاده ابزاری کند، تجدیدنظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و عدول از ملاحظات اعلامی گذشته محتمل و قابل‌تصور است. 

فرمانده سپاه حفاظت و امنیت مراکز هسته‌ای کشور بر این نکته نیز تاکید کرد که مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی و اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار ماست و به‌اصطلاح برای پاسخ به اقدام احتمالی آنها، دست‌ها روی ماشه شلیک موشک‌های قدرتمند برای نابودی اهداف مشخص شده است.

همچنین در فروردین‌ماه نیز «محمودرضا آقامیری» دکترای مهندسی انرژی هسته‌ای و استاد دانشکده مهندسی انرژی هسته‌ای ـ‌که اکنون رییس دانشگاه شهید بهشتی است‌ـ روی آنتن تلویزیون گفت: «طبق فتوای رهبر انقلاب ساخت بمب اتم حرام شرعی است، اما اگر نظر و فتوای ایشان تغییر کند، ما توانایی ساخت بمب اتم هم داریم.» 

در بهمن‌ماه ۹۹ نیز وزیر وقت اطلاعات در تلویزیون با اشاره به موضوع هسته‌ای و فشارهای تحمیلی بر کشور، در تهدیدی ضمنی گفته بود: گربه‌ای که در گوشه‌ای گیر افتاده باشد، ممکن است رفتاری را انجام دهد که گربه‌ای که آزاد است انجام نمی‌دهد. رهبر انقلاب نیز در بیاناتشان در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در نخستین روز سال۸۶، رسما اعلام داشتند «ایران برای دستیابی به دانش هسته‌ای طبق مقررات بین‌المللی عمل کرده است اما اگر قرار باشد با ابزار شورای امنیت بی‌قانونی کنند و حق مسلم ملت ایران را نادیده بگیرند، ما هم می‌توانیم بی‌قانونی کنیم و خواهیم کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.