نشست تخصصی «موزه، سینما، آموزش» روز شنبه ۱۲خرداد ساعت۱۶ در سالن فردوس موزه سینما برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست تخصصی در موزه سینما

آگاه: در این نشست تخصصی، مجید اسماعیلی مدیرعامل موزه سینما، منوچهر شاهسواری مدیر فرهنگی و تهیه‌کننده سینما، سیداحمد محیط طباطبایی رییس شورای بین‌المللی موزه‌ها، پروین ثقه‌الاسلامی مدیر اسبق کاخ گلستان و مدیر فرهنگی حضور دارند. این نشست قرار بود همزمان با هفته جهانی موزه‌ها و میراث فرهنگی برگزار شود اما به‌دلیل شهادت رییس‌جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی لغو شده بود.

سپیده حیدرآبادی، مدیر روابط‌عمومی موزه سینما درباره این نشست گفت: امسال شعار اصلی موزه‌ها آموزش است، این نشست هم به این دلیل اینگونه نام‌گذاری شده و هدف آن صحبت درباره اهمیت آموزش در موزه‌هاست. باتوجه به اینکه موزه سینما هستیم درباره ارتباط موزه‌ها با سینماگران نیز صحبت خواهد شد. اُرُد عطارپور که درباره موزه‌ها فیلم ساخته‌ نیز در این نشست حضور خواهد داشت. در ابتدا برخی فیلم‌های کوتاهی که با توافق با شورای بین‌المللی موزه‌ها درباره موزه ساخته شده است، منتشر و از فیلمسازان تقدیر خواهد شد.‌

مدیر روابط عمومی موزه سینما بیان کرد: هر سال اواخر اردیبهشت‌ماه مراسمی ازسوی شورای بین‌المللی موزه‌ها برگزار می‌شود که در این مراسم از موزه‌هایی که در طول سال فعالیت چشمگیری داشته‌اند، تقدیر می‌شود. موزه سینما امسال در بخش آموزش و در بخش شعار بین‌المللی موزه‌ها به‌دلیل کارگاه‌های آموزشی مربوط به سینما مانند کارگردانی، بازیگری، صدابرداری و... که در سال گذشته برگزار کرده بود، مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین در بخش بازدید از موزه‌ها نیز، از موزه سینما به‌دلیل بازدیدهای فراوان مخاطبان در مناسبت‌های گوناگون تقدیر شد.

سپیده حیدرآبادی در پایان گفت: بخشی از علت انتخاب عنوان آموزش برای نشست «موزه، سینما، آموزش» به تقدیرات صورت‌گرفته بازمی‌گردد که احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم ایران در این نشست درباره شاخصه موزه سینما یعنی آموزش سخن خواهد گفت.

این نکته در این بین بسیار حائز اهمیت است که حوزه سینما با تمام مولفه‌های تخصصی، سرگرمی‌محوری، صنعت و تجاری بودن که دارد، اگر سنگ‌بنای آموزش در تمام جنبه‌ها را از آن بگیریم، اگر رجوع به تاریخ و منابع آن را حذف کنیم، روزبه‌روز تهی‌تر از آن چیزی که در عصر حاضر است، خواهد شد و فقدان عناصر تاریخی در قالب موزه و مرکز اسناد و نیز کنار آن آموزش‌های مرتبط و به‌روز می‌تواند سینما را قوی، سرپا و پویا نگه داشته و به‌سمت تعالی در بستر هنر مفهومی پیش ببرد. وجود موزه سینما و گنجینه‌های آن و دوره‌های پیرامونی مناسبتی آن چنین نقش مهمی را در این عرصه می‌تواند ایفا کند. و نه‌تنها صرفا در حوزه سینما که موزه‌ها باید چنین جنبه پیرامونی را داشته و در سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری دوره‌های آموزشی پیوسته را اجرایی و طیف عموم، متخصصان و تازه‌های قدم گذاشته در این راه را به آگاهی بیشتر از علم روز توأمان با تاریخ و تمدن نزدیک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.