۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴٬۱۷۷

امیر اسماعیلی ـ سردبیر

آگاه: کتاب صوتی که گسترش پیدا کرد کتاب‌خوان‌ها و ناشران خوف آن را پیدا کردند که نکند بازار کتاب چاپی تحت تاثیر قرار بگیرد و حتی تیراژ کتاب پایین بیاید. به همین خاطر جانب احتیاط پیشه کردند و کتابی را که منتشر می‌کردند بعد از یک سال و شاید بیشتر اقدام به انتشار کتاب صوتی آن می‌کردند که مبادا چاپ و بازار کتاب صدمه ببیند.

مدت‌ها روال همین بود تا گزارش‌ها و مقالات متعدد و بعد از آن گزارش‌های بازار کتاب موید این بود که کتاب صوتی هیچ تاثیری در فروش کتاب چاپی ندارد و در برخی موارد حتی به فروش بیشتر آن نیز کمک می‌کند. حالا شاهد این بلوغ هستیم که همزمان با چاپ کاغذی کتاب بلافاصله کتاب صوتی آن نیز منتشر می‌شود و در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. هر دو مخاطب خاص خود را دارند که حتی به توسعه و تعالی یکدیگر نیز کمک می‌کنند.

 سال‌هاست از انتشار روزنامه تازه و جدید در سپهر رسانه‌ای کشور می‌گذرد، شاید نزدیک به ۷ سال تقریبا روزنامه‌ای متولد نشده و روی دکه‌های مطبوعاتی قرار نگرفته است. هرچند مراجعه آماری به فروش دکه‌ها و جایگاه‌های فروش روزنامه موید آن است که بعد از اتفاق کرونا فروش دکه‌ای روزنامه‌ها و مجلات به‌شدت کاهش پیدا کرده اما تاثیرگذاری روزنامه به‌هیچ‌وجه کاهش نیافته است. هنوز هم در بسیاری از فضای موثر حاکمیتی، نظارتی و مردمی روزنامه از جایگاه و سندیت فوق‌العاده و منحصربه‌فردی برخوردار است که این ثمره سال‌ها تلاش و گذاشتن جان و مال بزرگانی است که زندگی خود را وقف رسانه و روزنامه کردند؛ از مرکز نمور و تاریک حروف‌چینی سربی در چاپخانه‌های قدیم که حروف هر کلمه جداجدا در سینی کلمات به هم می‌چسبید تا همین حالا که جماعت روزنامه‌نگار دغدغه‌مند، نگران و نظاره‌گر جریان‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بوده و بیش از همه شاید غصه‌دار هستند.

 گرامی می‌داریم در اولین شماره روزنامه «آگاه» یاد همه بزرگان و اساتید روزنامه‌نگاری این مرزوبوم و خبرنگارانی که جان گذاشته‌اند برای این حرفه... به کمک همگی مخاطبان و دوستان نیاز داریم که بهتر شویم و اثرگذارتر. دعایمان کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.