حسین شنبه‌زاده، مجرم امنیتی که در جریان عفو معیاری در بهمن‌ماه سال۱۴۰۱ از زندان آزاد شده بود، اخیرا در اردبیل به اتهام ارتباط با موساد دستگیر شده است. طبق گفته «جلال افاقی»، دادستان مرکز استان اردبیل، نامبرده روز جمعه هفته گذشته براساس نامه وزارت اطلاعات و نیابت قضایی دادستانی تهران دستگیر شد. 

آگاه: از قرار معلوم، شنبه‌زاده قصد داشت از طریق عبور از اردبیل، بستان‌آباد و درنهایت رفتن به ارومیه از کشور خارج شود. براساس اسناد و مدارک موجود، نامبرده از طریق فضای مجازی با افسران رده‌بالای موساد در ارتباط بوده و اتهام اصلی او نیز همین است.

ارتباط با دوّل متخاصم و همکاری با سرویس‌های جاسوسی بیگانه در قوانین داخلی ما جرم‌انگاری شده و برای مرتکب چنین اعمالی، مجازات‌های بازدارنده‌ای تعیین شده است؛ همچنین وفق ماده۶ قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» هرگونه همکاری اطلاعاتی یا جاسوسی به‌ نفع رژیم صهیونیستی در حکم محاربه و افساد فی‌الارض است و مرتکب به اشد مجازات محکوم خواهد شد؛ بنابراین اتهام انتسابی به «شنبه‌زاده» در صورت احراز، جرمی سنگین است و باید از ضابطین و دستگاه قضایی به‌سبب دستگیری این فرد قدردانی کرد اما یک سوال که اذهان عمومی را به خود مشغول کرده آن است که دستگاه قضایی و ضابطین محترم چرا در زمان جولانِ هتاکانه این فرد در فضای مجازی و توهین‌های آشکار و بی‌شرمانه نامبرده به ساحت مقدس حضرات معصومین (س) برای دستگیری او اقدام نکردند.

در ایام شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین، علی(ع) که مصادف با روز ۱۳فروردین شده بود، «شنبه‌زاده» به‌عنوان فعال توییتری، مطالب هزل‌گونه و هجوآمیزی را در فضای مجازی منتشر کرد که مصداق بارز و آشکار توهین به مقدسات بود؛ سوالی که اذهان عمومی را درگیر کرده آن است که چرا در همان زمان، اقدامات قانونی در قبال این فرد هتاک صورت نگرفت؟ شایان ذکر است، وفق ماده۵۱۳ قانون مجازات اسلامی، هر کس به مقدسات اسلام یا هر یک از انبیای عظام یا ائمه طاهرین(ع) یا حضرت صدیقه طاهره(س) اهانت کند اگر مشمول حکم‌ ساب‌النبی باشد اعدام می‌شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

قطعا با عنایت به محتویات و مطالب منتشره ازسوی شنبه‌زاده در فضای مجازی که مصداق بارز توهین به ذوات مقدسه معصومین است، انتظار افکار عمومی که قلوبشان جریحه‌دار شده، آن است که پیش از رسیدگی به اتهام سنگین شنبه‌زاده ناظر بر ارتباط با سرویس جاسوسی رژیم تروریستی صهیونیستی، به جرم نامبرده ناظر بر توهین به مقدسات رسیدگی شود.   
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.