۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴٬۲۹۴

 فهیمه اروانی متهم ردیف ششم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) و  مسئول آموزش شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین است.

متهم ردیف ششم

آگاه: طبق کیفرخواست اعلام‌شده ازسوی دادگاه، فهیمه اروانی فرزند نقی، متهم ردیف ششم پرونده از اوایل انقلاب در جلسات نفاق شرکت کرده و در سال۱۳۵۸ جذب تشکیلات می‌شود.

او ابتدا مسئولیت دختران را در نهاد دانش‌آموزی عهده‌دار شده و پس از مارکسیست شدن گروهک در نشستی به این موضوع اعتراض و برای مقطعی کناره‌گیری می‌کند و نهایتا در سال۱۳۵۹ ازسوی فردی به نام ثریا ابوالفتی دوباره جذب تشکیلات می‌شود.

وی در سال۱۳۶۱ با علیرضا پورنظری ازدواج تشکیلاتی کرده و در همان سال به محض خروج غیر قانونی از کشور در عراق به منافقین می‌پیوندد.

فهیمه اروانی در سال۱۳۷۸ مسئولیت آموزش شاخه‌ نظامی به‌اصطلاح آزادی‌بخش گروهک تروریستی منافقین را برعهده داشته و در عملیات تروریستی موسوم به راهگشایی در کنار مهوش سپهری، مسئولیت طراحی ورود افراد به داخل کشور و چک برنامه‌های آنها برای عملیات‌های خمپاره‌زنی به مناطق مسکونی و ادارات را عهده‌دار بوده است.

همچنین او در مقطعی علاوه‌بر مسئولیت مصاحبه با افراد جدیدالورود به تشکیلات و پذیرش آنها شکنجه‌گر و بازجوی افراد مسئله‌دار نیز بوده است.

وی در عملیات‌های نظامی تروریستی فروغ جاویدان و چلچراغ حضور فعال داشته و مدتی نیز به‌عنوان رابط گروهک با آمریکایی‌ها و در سال‌های پایانی حضور در عراق نیز مسئول تبلیغات در مقر اشرف و لیبرتی بوده است.

فهیمه اروانی در مقطعی به‌عنوان جانشین مریم رجوی و درحال‌حاضر نیز به‌عنوان معاون رییس شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین و عضو شورای موسوم به ملی مقاومت فعالیت می‌کند.

با زیاد شدن تعداد عملیات‌های تروریستی تشکیلات ستاد داخله در اکثر مقرها نظیر مقر بصره (حبیب) کوت (فائزه)، العماره همایون و موزرمی جلولا انزلی علوی (مقدادیه) و مقر اشرف تشکیل می‌شود.

همچنین سازماندهی مقرها و هر یک از عملیات‌های تروریستی توسط مسعود و مریم رجوی صورت گرفته و ریاست ستاد داخله و شاخه نظامی به اصطلاح آزادیبخش گروهک تروریستی منافقین به مهوش سپهری محول شده و معاونت‌های مختلف آن نیز تحت نظر فهیمه اروانی اداره می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.