۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۴٬۴۹۰

علی خدایی‌صفت متهم ردیف یازدهم دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) و مسئول عملیات‌های تروریستی شیراز بوده است. وی متولد تهران در سال۱۳۵۰ توسط برادرش مهدی جذب گروهک می‌شود.

متهم ردیف یازدهم

آگاه: او پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی در بخش به اصطلاح سیاسی تشکیلات در امور مربوط به شهرستان‌ها فعالیت کرده و در سال۱۳۵۹ بعد از ازدواج با یکی دیگر از منافقین به نام فائزه بهاری مسئولیت تعدادی از تیم‌های عملیاتی را برعهده می‌گیرد؛ البته مدتی نیز مسئول عملیات‌های تروریستی شیراز می‌شود. عضویت در هیات تحریریه‌ نشریه‌ به‌اصطلاح مجاهد، فعالیت در بخش تبلیغات منافقین و توجیه و جذب نیروهای بدو ورود به تشکیلات از دیگر اقدامات علی خدایی‌صفت به شمار می‌آید. خدایی‌صفت در سال۱۳۶۱ از ایران گریخته و طی سال‌های ۱۳۶۳ - ۱۳۶۴ در بخش مهاجرت در فرانسه و پس از آن در بخش به اصطلاح اجتماعی گروهک فعالیت کرده و سپس به عراق منتقل و مسئولیت عملیات‌های تروریستی در استان فارس را عهده‌دار می‌شود. در ادامه در سال۱۳۶۶ به ستاد به اصطلاح سیاسی منتقل و مسئولیت تدارکات خارج را به عهده می‌گیرد.
او پس از تشکیل مقرهای نظامی تروریستی منافقین به‌عنوان مسئول در عملیات‌ها شرکت کرده و در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم در محور قزوین و تحت مسئولیت مهدی افتخاری بوده است. وی درحال‌حاضر نیز یکی از اعضای کمیته اطلاعات و عملیات ستاد داخله است. شایان ذکر است برادر او (مهدی) و احد از خواهرانش (به نام صدیقه) در عراق و در مقر اشرف جزء شورای رهبری بوده‌اند.
خدایی‌صفت تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۳۱/۶-A است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.