۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴٬۳۵۲

گردشگران داخلی و خارجی شیراز را از مقاصد محبوب می‌دانند.

آرامگاه خواجوی کرمانی

آگاه: دیدنی‌های این شهر چنان زیاد و متنوع است که هر فردی را با هر سلیقه‌ای راضی می‌کند. در میان این دیدنی‌ها، آرامگاه‌های شعرا قرار دارند که ازجمله آنان می‌توان به آرامگاه خواجوی کرمانی اشاره کرد. گردشگران داخلی و خارجی شیراز را از مقاصد محبوب می‌دانند. دیدنی‌های این شهر چنان زیاد و متنوع است که هر فردی را با هر سلیقه‌ای راضی می‌کند. در میان این دیدنی‌ها، آرامگاه‌های شعرا قرار دارند که ازجمله آنان می‌توان به آرامگاه خواجوی کرمانی اشاره کرد. 
کمال‌الدین ابوالعطا معروف به خواجوی کرمانی در سال۶۸۹ هجری قمری، در استان کرمان به دنیا آمد. او از شاعران دوران مغول بود و در سال ۷۵۲هجری‌قمری در شهر شیراز از دنیا رفت. امروزه مقبره‌ خواجوی کرمانی از جاهای دیدنی شیراز به شمار می‌رود و روبه‌روی دروازه‌ قرآن این شهر قرار دارد. چشمه‌ مشهور رکن‌آباد نیز از نزدیک آرامگاه خواجو عبور می‌کند. آرامگاه خواجوی کرمانی به‌عنوان یکی از دیدنی‌های استان فارس، به شماره ملی ۹۱۶، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
آرامگاه خواجوی کرمانی در دامنه کوه صبوی، ابتدای جاده شیراز - اصفهان، تنگ الله‌اکبر قرار دارد. برای دسترسی به این آرامگاه کافی است خود را به دروازه قرآن برسانید. برای این کار، اگر از داخل شهر عازم هستید، راهی بلوار آیت‌الله ربانی یا بلوار هفت‌تنان شوید. اگر خارج از شیراز هستید، خود را به ورودی شهر، در بزرگراه مرودشت به شیراز برسانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.