انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای درخواستی را از نامزدهای انتخاباتی مطرح کرد که شامل سوالاتی هشت‌گانه ازسوی خانه سینما و دو سوال ازسوی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل از نامزدهای انتخاباتی است. این اطلاعیه علاوه بر دعوت از مردم به مشارکت در انتخابات، از آنان خواسته‌اند تا در انتخاب نامزد اصلح در کنار موضوعات سیاسی و اقتصادی به دیدگاه‌های فرهنگی او توجه ویژه‌ای داشته باشند و آگاهی کافی را نسبت به ابعاد آن به دست آورند. متن سوالات خانه سینما و انجمن تهیه‌کنندگان مستقل در این اطلاعیه را در ادامه می‌خوانید:

در خواست خانه سینما و انجمن تهیه‌کنندگان مستقل از نامزدها

آگاه: شما اشتغال به تولید و عرضه در فعالیت‌های هنری به ویژه هنر صنعت سینما را حق می‌دانید یا امتیاز؟
در پیوند با پرسش نخست، ساختار حقوقی اداری و عملکرد دستگاه اجرایی موجود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کدام گزینه (حق یا امتیاز) را برگزیده است؟ و برنامه‌ی شما برای اصلاح ساختار و رویه‌های موجود این دستگاه چیست؟ 
تدبیر مشخص شما برای رفع مزاحمت‌های نهادها و اشخاص در اجرای برنامه‌های توسعه‌گرایانه‌تان در سپهر هنر به‌ویژه هنر صنعت سینما چیست؟ 
وضعیت ممیزی متصلب کنونی مانع بازتاب چالش‌ها، تحولات و واقعیت‌های جامعه در قاب سینماست. شما چه سازوکاری را برای ایجاد تحول و اصلاح خردگرایانه آن (واگذاری به اصناف) برمی‌گزینید؟ 
برنامه مشخص شما برای رونق اقتصاد هنر به‌ویژه هنر صنعت سینما چیست؟ و جست‌وجوی سهم تولیدات سینمایی ایران در نجد ایران و جهان را با چه برنامه‌ای دنبال می‌کنید؟ 
در چه بازه زمانی بیمه بیکاری هنرمندان که از حقوق بنیادین شهروندی و مصرح در قانون برنامه چهارم بوده و تاکنون مغفول و معطل مانده را عملیاتی می‌کنید؟
آیا طرح تاسیس و اداره سازمان نظام صنفی سینما تهیه شده توسط این خانه، در زمستان۱۳۸۷، تقدیم شده به مبادی ذیربط (موجود در وب‌سایت خانه سینما) را مطالعه کرده‌اید؟ چگونه در اجرایی شدن این مطالبه‌ مترقی می‌کوشید؟
فرد یا افراد موردنظر شما برای تصدی پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی چه کسانی هستند؟ 
سوالات انجمن تهیه کنندگان مستقل سینما:
باتوجه‌به ممنوع‌الکاری بخش قابل‌توجهی از سینماگران در دولت کنونی، لطفا صراحتا نظرتان را درباره ممنوع‌الکاری و ممنوع‌الخروجی هنرمندان اعلام بفرمایید؟ آیا در دولت شما با هنرمندان اینگونه برخورد خواهد شد؟
بخش عمده‌ای از بودجه فرهنگی هنری کشور صرفا در اختیار یک نگاه، یک تفکر و یک جریان بود و عملا تبدیل به رانت شد. از سوی دیگر، عملا وام عام برای اهالی سینما حذف شده. آیا حضرتعالی به ایجاد فضای کار برای اهالی سینما اعتقاد دارید یا معتقدید تنها گروه خاصی می‌توانند از امکانات ملی استفاده نمایند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.