بنا بر آمارهای اعلام‌شده سال گذشته در مهمانی ۱۰کیلومتری غدیر نزدیک به ۱۳۰۰موکب به خدمات‌رسانی و توزیع خوراکی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در این جشن بزرگ پرداختند که امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تاکنون ۲۲۰۰ موکب آمادگی خود را برای حضور در این جشن بزرگ اعلام کرده‌اند؛ موکب‌هایی که در چند گروه یا متعلق به سازمان‌ها و نهادها بودند، یا توسط مساجد و حسینیه‌ها اداره می‌شدند یا به‌صورت خانوادگی در این مهمانی حضور داشتند.

اعلام آمادگی ۲۲۰۰ موکب برای مهمونی غدیر

آگاه: موکب مسجد طلاچیان در خیابان سهروردی جنوبی یکی از مواکب حاضر در نزدیکی چهارراه ولیعصر(عج) جشن غدیر سال گذشته بود که امسال نیز در مهمونی ۱۰کیلومتری حضور دارد. «علی مرادی» از خادمین این موکب در گفت‌وگو با مهر با اشاره به برنامه‌های سال گذشته گفت: موکب از چند بخش تشکیل می‌شد یکی بخش پخت‌وپز و دیگری بخش توزیع خوراکی، یک بخش بازی فکری و یکی دیگر هم کار با کودکان زیر ۶سال که کار آن بر دوش خانم‌ها بود. بالغ بر ۱۰۰کیلو سیب‌زمینی سرخ‌کرده، سه‌هزار بادکنک و ۲۰۰کیلو هندوانه توزیع کردیم که در این کار ۲۰نفر از نوجوان گرفته تا بزرگسال مشارکت داشتند.
این خادم موکب در مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر با اشاره به برنامه‌های تدارک‌دیده برای موکب امسال نیز تصریح کرد: برنامه داریم امسال هم علاوه بر توزیع خوراکی‌هایی مثل هندوانه، شربت، سیب‌زمینی و غیره، غرفه کودک را داشته باشیم.
مرادی افزود: برای نوجوان‌هایی که سال گذشته در جمع خادمین به ما کمک کردند این تجربه همکاری شیرین بود با اینکه گاهی برای انجام کارها یکی دو شب نخوابیده بودند اما خیلی فضا را دوست داشتند؛ البته حضورشان کمک بزرگی هم به ما بود. همین موضوع باعث شده است تا امسال هم از نوجوانان کمک بگیریم و خودشان نیز داوطلب شدند. وی همچنین با بیان این نکته که امسال بناست در دو غرفه کار را گسترده‌تر انجام دهیم، گفت: در کنار برپایی موکب در عید غدیر سال گذشته بین ۸۰۰ تا هزار پرس غذا را به همت نوجوان‌ها تهیه کرده و در بین نیازمندان توزیع کردیم. فکر نمی‌کردیم نوجوان‌ها از این کار استقبال کنند که برخلاف تصور ما استقبال خوبی صورت گرفت.

تماشای یک شور کودکانه 
سرپرست گروه سرود «نوای ظهور» ضمن تشریح جزییات اجرای این مجموعه موسیقایی در پروژه «مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر» از کم و کیف برگزاری این رویداد و معضلات این سال‌های برخی از گروه‌ها سخن گفت.
حشمت‌الله ایران‌مهر، سرپرست گروه سرود «نوای ظهور» ضمن اشاره به اجرای این مجموعه موسیقایی در پروژه «مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر» بیان کرد: چندی پیش بود که به‌واسطه اعلام دست‌اندرکاران برگزاری پروژه «مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر» از گروه‌های سرود فعال کشور برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آمد و گروه ما نیز اعلام آمادگی کرد تا در این رویداد حضور داشته باشد.
وی افزود: گروه سرود «نوای ظهور» ازجمله گروه‌های منتخب سرود کشور است که به‌واسطه حمایت‌های مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) شهرک شهید خرازی تلاش کرده تا در این چند سال مجموعه بزرگی را متشکل از کودکان و نوجوان هنرمند ۷ تا ۱۵ساله آموزش دهد و برای اجرای در برنامه‌های مختلف آماده سازد. مسیری که خوشبختانه اکنون به چارچوب منسجم و هدفمندی رسیده که برای من دربرگیرنده ارزش‌های فراوانی است و باعث شده که فضای متفاوتی به واسطه هنرنمایی دختران و پسران نوجوان در حوزه سرود ایجاد شود.
سرپرست گروه سرود «نوای ظهور» درباره جزییات اجرای برنامه این گروه در «مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر» گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته محوریت برنامه‌های گروه در مسیر برگزاری مهمونی غدیر اجرای آثاری شاد و هیجان‌انگیز با موضوع و محتوای عیدسعید غدیرخم و حضرت علی(ع) است که نظر به محتوای ارائه‌شده، شهروندان تهرانی شاهد یک برنامه شاد با محتوای ارزشمند هستند که امیدوارم مورد قبولشان قرار گیرد. در این چارچوب علاوه‌بر حضور گروهی مشتمل از هنرمندان دختر و پسر کودک و نوجوان، حسن محمودزاده، شاعر و خواننده نیز گروه را همراهی خواهد کرد.
ایران‌مهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: تمام تلاش گروه ما برای اجرای برنامه در چنین رویدادهایی این است که بتوانیم علاوه بر ایجاد یک فضای فرح‌بخش و شاد، در حوزه محتوا نیز کارهایی را تولید کنیم که بتواند وجوه کیفی کارهایمان را ارتقا بخشد. امروزه متاسفانه در سرود معضلی به وجود آمده که تلاش می‌کند، به بهانه جذابیت «آهنگ» بر «محتوا» غلبه کند؛ موضوعی مهم که باید به بهانه برگزاری رویدادهایی چون «مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر» روی آن متمرکز شویم و شرایطی را فراهم کنیم که محتوا و ملودی توأمان به مخاطب ارائه شود. وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: برای ما جنبه‌های معرفتی سرود در برگیرنده ارزش‌های فراوانی است که باید شنونده اول با محتوای اثر تولید شده، ارتباط برقرار کند. پایه گروه سرود «نوای ظهور» مسجد است که ما از ابتدا به‌دلیل کمبود فضاهای فرهنگی و تفریحی در شهرک شهید خرازی آن را تاسیس کردیم اما باتوجه‌به اینکه تلاش کردیم هم در حوزه محتوا و هم ایجاد سرگرمی کارهایی را به‌صورت همزمان طراحی کنیم فضا به گونه‌ای پیش رفت که از تعداد هشت نفر اعضای گروه در سال۱۴۰۱ امروز به ۱۵۰هنرمند رسیدیم که اغلب آنها در سه گروه «نونهال»، «دانش‌آموز» و «نوجوان» فعالیت می‌کنند. شرایطی که شهروندان در مسیر «مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر» شاهد اجرای این عزیزان خواهند بود و مطمئنم فضای جذابی پیش روی آنها قرار داده می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.