آمریکا را بردیم

آگاه: دیروز و در آغاز رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴، تیم ملی ایران در نخستین بازی خود از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف آمریکا رفت و موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شود. ایران که پیش از این در هشت بازی پیاپی هشت شکست را تجربه کرده بود، در این بازی بالاخره طلسم‌شکنی کرد و به نخستین پیروزی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ رسید.
دو تیم والیبال ایران و آمریکا در هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از ساعت ۱۴:۳۰ روز چهارشنبه در سالن «Mall of asia arena»  مانیل فیلیپین به مصاف هم رفتند که درنهایت با برتری ۳ بر ۲ ایران به پایان رسید. این اولین پیروزی ایران در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ بود که پس از هشت شکست متوالی در هفته‌های اول و دوم رقم خورد. آن هم در روزهایی که بار دیگر بحث برجام و پیمان‌شکنی آمریکا در میزگردهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایران داغ شده است، پیروزی ایران مقابل آمریکا رقم خورد.
تیم ملی کشورمان در ست نخست پا به پای آمریکا در امتیازگیری پیش رفت اما در نهایت پایان این ست با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ به سود آمریکایی‌ها خاتمه یافت. با این حال در ست دوم شاگردان پیمان اکبری موفق شدند با برنامه‌ریزی بهتر با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به برتری دست پیدا کنند تا کار در ست شماری به تساوی برسد. ست سوم نیز با برتری ملی‌پوشان ایران همراه بود که با اختلاف چشم‌گیر پنج امتیازی و مجموع امتیاز ۲۳ بر ۱۸ کار به سود تیم ملی به پایان رسید تا در مجموع ست‌شماری نیز ایران ۲ بر یک پیش بیفتد. در ست چهارم و درحالی‌که شاگردان پیمان اکبری می‌توانستند با کسب امتیاز لازم بازی را با نتیجه ۳ بر یک به سود خود تمام کنند، با نتیجه ۲۳ بر ۲۰ مغلوب شدند تا نتیجه در ست‌شماری به تساوی ۲ - ۲ بینجامد و تکلیف برنده این مسابقه به ست پایانی بکشد. ست پنجم نیز باز بسیار نزدیک برگزار شد و درحالی‌که وقت استراحت را ایران با نتیجه ۸ بر ۶ برد اما آمریکا توانست خود را به ایران نزدیک کند. در نهایت شاگردان پیمان اکبری با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ به پیروزی رسیدند. پوریا حسین خانزاده با کسب ۲۳پوئن، امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار شد و توری دیفالکو بازیکن شماره ۸ آمریکا با کسب ۳۳امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود.

پاداش سریع FIVB به ایران بعد از برد بزرگ
دلچسب‌تر از برد بزرگ مقابل آمریکا پاداش مهمی بود که فدراسیون جهانی بعد از این برد به ایران داد.
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی شیرینی که برابر آمریکا به دست آورد نه‌تنها اولین برد خود را کسب کرد، بلکه باعث شد در رنکینگ جهانی هم پس از مدت‌ها صعود کنیم. ایران با برتری ۳ بر ۲ مقابل تیم قدرتمند آمریکا توانست ۱۲.۳۸ امتیاز در رنکینگ فدراسیون جهانی کسب کند و با جا گذاشتن ترکیه و بلژیک با ۱۹۰.۱۱ امتیاز به رتبه پانزدهم صعود کند. اتفاقی که باعث شد والیبال ایران پس از مدت‌ها یک نفس راحت بکشد و بعد از چندین پله سقوط بالاخره طعم صعود را هم بچشد. دیدار ملی‌پوشان با هلند امروز (۳۱ خرداد) از ساعت ۱۰:۳۰ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.