سه سالی است که تهران در آستانه عید بزرگ غدیر آماده مهمانی عظیمی با میزبانی از همه مردم شهر می‌شود؛ اتفاقی که در سال‌های گذشته با استقبال میلیونی مردم همراه شد و امسال نیز در آستانه سومین سال برگزاری خادمان و موکب‌داران آماده این ضیافت بزرگ می‌شوند. سال گذشته نزدیک به چهارمیلیون نفر در مهمونی ۱۰کیلومتری تهران که از عصر عیدغدیر تا نیمه‌شب برگزار شد، حضور یافتند. در همین مهمانی بزرگ‌ترین شهربازی برای سرگرمی بچه‌ها برپا بود و این باعث شد تا خاطره فراموش‌نشدنی از جشنی میلیونی در خاطرشان باقی بماند.

همت خانوادگی برای ترویج قرآن

آگاه: موکب منتظران حضرت مهدی(عج) ازجمله موکب‌هایی بود که به‌صورت خانوادگی در جشن سال گذشته برپا شد و بناست امسال نیز در مهمونی ۱۰کیلومتری تهران از عاشقان امیرالمومنین(ع) پذیرایی کند. بزرگ‌منش از خادمان این موکب درباره برگزاری جشن غدیر گفت: قرار گرفتن عید غدیر در آستانه ماه محرم باعث شده بود مردم بیشتر در تدارک برنامه‌های محرم باشند اما برگزاری این جشن بزرگ باعث شد تا غدیر را باشکوه‌تر از همیشه برگزار کنیم. وی به برپایی موکب منتظران حضرت مهدی(عج) در عید غدیر سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته موکب بزرگ ۹متری در جای مناسبی بنا شد. واحد خواهران ما میزبان دختران خردسال و نوجوان بود که با تلاوت قرآن، جوایزی به آنان تعلق می‌گرفت. در بخش پذیرایی هم شربت، شیرینی، میوه توزیع کردیم. بخش دیگر موکب مربوط به فعالیت آقایان با برگزاری بحث‌های درباره غدیر و ولایت بود.
خادم موکب منتظران حضرت مهدی(عج) در ادامه تصریح کرد: موکب ما مردمی است که ابتدا به همت یکی دو خانواده برپا شد اما رفته‌رفته پس از طرح در بین فامیل همه پای کار آمدند و در نهایت هفت، هشت خانواده دیگر به ما اضافه شدند که همه در برپایی موکب کمک کردند. خادمین ما جمعا ۱۷نفر بودند که از دخترخانم کوچک گرفته تا پیرمرد ۶۳ساله پای کار آمدند. وی تصریح کرد: ویژگی متفاوت موکب ما اداره آن ازسوی خانواده بود که از دل یک هیات خانگی درآمده و برای خود بانیان موکب کار بسیار جذابیت داشت. حال و هوای خوبی در موکب در جریان بود که باعث شد امسال هم در این مراسم شرکت کنیم. این خادم موکب در مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر گفت: همه تلاش ما باید در این راستا باشد که عید غدیر را جهانی کنیم و رسانه‌ها آن را در جهان منعکس کنند.

جشنواره‌ای برای دریافت خرده‌روایت‌ها از مهمونی غدیر
دبیر رسانه‌ای جشنواره راویتو گفت: با برگزاری مهمونی ۱۰کیلومتری غدیر باتوجه‌به اینکه در جنگ روایت‌ها هستیم تصمیم گرفتیم که جشنواره‌ای مبنی بر دریافت خرده‌روایت‌ها از جشن غدیر راه‌اندازی کنیم.
کریمیان، دبیر رسانه‌ای جشنواره راویتو گفت: مخاطبان این جشنواره دختران ۱۴ تا ۱۸سال هستند و قرار است افرادی که در جشنواره شرکت می‌کنند یک روز قبل از جشن غدیر همایشی داشته باشیم تا افراد با اصول روایتگری، قالب‌های روایت، اهمیت غدیر و… تبیین شود.
دبیر رسانه‌ای جشنواره راویتو بیان کرد: طرح‌ها و محتواها در قالب‌های وبلاگ، مصاحبه، خبرنگاری، روایت تصویری و عکاسی ارسال و پس از داوری در مراسم اختتامیه جوایزی اهدا خواهد شد. کریمیان گفت: پس از اختتامیه آغاز باشگاه رسانه‌ای راویتو، تربیت روایتگران جوان را خواهیم داشت و مسیر شروع راویتو با افراد آغاز می‌شود که آموزش می‌بینند تا روایتگری بهتری شوند. وی افزود: جشنواره راویتو فقط به یک همایش و مسابقه بسنده نمی‌کند و قطعا این مسیر ادامه خواهد داشت.

جشن غدیر در تمام ایران

استان گیلان
جشن بزرگ محفلی‌ها در رشت برگزار می‌شود

جشن بزرگ محفلی‌ها به مناسبت عید سعید غدیر به میزبانی مردم شهر رشت برپا می‌شود. این مراسم دوشنبه ۴تیرماه، ساعت۲۰ با حضور میزبانان برنامه تلویزیونی محفل و دیگر مهمانان ویژه در پیاده‌راه فرهنگی رشت برگزار و به‌صورت زنده از شبکه۳ سیما پخش خواهد شد. در برنامه برخی از مهمانان و چهره‌های قرآنی برنامه محفل که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شد نیز حضور خواهند داشت.

استان خراسان رضوی
۵۰۰ جشن غدیر در مشهد برگزار می‌شود

۵۰۰جشن غدیر با همکاری مردم در مشهد برگزار می‌شود. کسانی که تمایل دارند می‌توانند اطعام خود را برای برگزاری جشن به مناطق حاشیه شهر مشهد، هدیه کنند. محور دوم برنامه ما سفره‌های علوی است، که نیت اصلی آن ترویج سنت اطعام به مومنین در عید غدیر است. این برنامه نه‌تنها در مشهد بلکه در سطح ملی برگزار شده و پیش‌بینی ما این است که یک‌میلیون وعده غذایی در بین گروه‌های ویژه اجتماعی، توزیع شود.

استان کرمان
پیاده‌روی مادر-فرزندی با عنوان نسل غدیری 

۹۱۶موکب منسجم و ۴۶۰موکب پراکنده در ایام دهه امامت و ولایت در سطح استان کرمان فعالیت می‌کنند. قرار است یک‌میلیون و ۱۴۳هزار و ۱۰۰پرس اطعام غدیر در استان پخت و توزیع شود. حداقل ۲۰درصد فعالیت موکب‌های غدیر، محتوایی خواهد بود. روز عید غدیر پیاده‌روی مادر-فرزندی با عنوان نسل غدیری در برخی از شهرستان‌های استان کرمان انجام خواهد شد. همچنین برگزاری جشن‌های کیلومتری در قریب به ۱۴شهرستان از دیگر برنامه‌های استان در روز عید غدیر است.

از دست مردم به دست مردم

سال گذشته ۶ هزار خانواده پای کار آمدند و ۶۰۰ هزار لقمه تحویل مهمانان امیرالمومنین شد، گفت: امسال نیز این طرح با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت.علاقه مندان می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۱۰۰۰۷۷۵۷ لقمه‌ها را در شب عید غدیر تحویل دهند یا در مراکز معین در مسیر راهپیمایی لقمه‌ها و غذای خود را تحویل دهند تا به دست شیعیان امیرالمومنین(ع) برسد و در اطعام میلیونی روز عید غدیر خم شریک باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.