طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی بر تجاوز اسرائیل به لبنان مطرح شده است؛ امری که در صورت وقوع می‌تواند به‌مثابه پایان کار رژیم منحوس صهیونیستی باشد؛ رژیمی که ماشین جنگی‌اش در گِل غزه گیر کرده است به‌منظور مقاصد و اغراض دیگری از جمله کشاندن پای آمریکا به جنگ در غرب آسیا، حالا طرح تجاوز به لبنان را پیش کشیده است.

خودکشی جمعی صهیونیست‌ها

آگاه: از ابتدای عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر۲۰۲۳ تاکنون، حزب‌الله و برخی از گروه‌های مقاومت فلسطین در جنوب لبنان، مواضع نظامیان اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داده‌اند. هدف حزب‌الله لبنان از این عملیات، درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه بوده است. این امر باعث ناامن شدن شمال فلسطین اشغالی برای شهرک‌نشینان صهیونیست و فرار آنها از این منطقه شده است؛ به همین دلیل بخش‌های گسترده‌ای از این منطقه خالی از سکنه شده و صهیونیست‌های اسکان داده شده در شهرک‌های نزدیک مرز با لبنان اعلام کرده‌اند حتی پس از پایان جنگ، حاضر به بازگشت به مناطق شمالی اراضی اشغالی نیستند.

نمایش قدرت حزب‌الله
اما به موازات طرح زمزمه‌هایی از تجاوز رژیم‌صهیونیستی به جنوب لبنان، حزب‌الله لبنان بر نمایش قدرت خود افزوده است. مقاومت اسلامی لبنان بامداد یکشنبه ویدئویی تحت عنوان «برای هر کسی که مهم است» منتشر کرد و در پاسخ به تهدیدات رژیم اشغالگر اسرائیل از زبان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «اگر جنگی بر ما تحمیل شود، دشمن پشیمان خواهد شد.» حزب‌الله در این ویدئو مختصات اماکن و مناطق راهبردی را به نمایش گذاشت و اشاره‌ای تلویحی داشت به اینکه در صورت بروز درگیری گسترده، تمامی این مناطق در تیررس قرار دارند.
ساختمان وزارت جنگ اسرائیل در تل‌آویو، پالایشگاه نفت حیفا و نقاط حیاتی در آن، فرودگاه بن‌گوریون، بندر اشدود، بندر حیفا، پایگاه‌های نظامی مختص ماهواره‌ها در منطقه «یهود» و پایگاه‌های نظامی در صحرای نقب و منطقه الجلیل، مناطقی هستند که مختصات آنها در این ویدئو به نمایش درآمده است.
در ابتدای این ویدئو نیز بخشی از سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله آمده است مبنی بر اینکه: «در یک جنگ همه‌جانبه نه سقفی وجود خواهد داشت، نه محدودیتی و نه ضابطه و قاعده‌ای، همه‌چیز مجاز و همه‌چیز زیر آتش حزب‌الله خواهد بود».
هنوز ساعاتی از انتشار ویدئوی هشدارآمیز حزب‌الله نگذشته بود که خبر رسید در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین و همچنین در پاسخ به عملیات ترور رژیم صهیونیستی در منطقه الخیاره، مجاهدان مقاومت اسلامی لبنان با پهپاد انتحاری، مقر فرماندهی گردان «السهل» در پادگان صهیونیستی «بیت‌هلل» را هدف قرار داده‌اند.

شاهکار هدهد
همچنین حزب‌الله لبنان به‌تازگی در چند عملیات پهپادی خود به‌ویژه عملیات پهپاد «هدهد» موفق شده تصاویر هوایی از مناطق مهم و حیاتی رژیم صهیونیستی ثبت و ضبط کند. مقاومت لبنان هفته گذشته با استفاده از پهپاد «هدهد» تا عمق مناطق نظامی اسرائیل در حیفا نفوذ کرد و اقدام به عملیات شناسایی و تصویربرداری کرد؛ عملیاتی که ارتش اسرائیل نیز به آن اذعان کرد و سپس موجی از انتقادات از سوی محافل مختلف آن رژیم متوجه تشکیلات نظامی و امنیتی اسرائیل شد.
نمایش قدرت حزب‌الله لبنان طی ۲۴ساعت گذشته با انتشار یک ویدئو و یک عملیات واقعی در میدان نبرد، به صهیونیست‌ها فهماند که دوران تهدید و عربده‌کشی و ارعاب گذشته است و حتی به زبان آوردن تهدید هم با پاسخ متقابل و ملموس مواجه می‌شود. اما طرح بحث حمله به لبنان و رویارویی با حزب‌الله نیز در اراضی اشغالی ولوله به راه انداخته است. بسیاری از مقامات نظامی و امنیتی و سیاسی سابق رژیم صهیونیستی نسبت‌به هرگونه حمله اسرائیل به لبنان هشدار داده‌اند و این اقدام را جنون‌آمیز دانسته‌اند. در همین ارتباط، روزنامه الاخبار لبنان گزارش داده که تهدیدات اشغالگران صهیونیست در گشودن جنگی فراگیر علیه لبنان بیش از آنکه فضای داخلی لبنان را تحت‌الشعاع قرار دهد، نتیجه معکوس داشته، چراکه موج هشدارها، آشفتگی، هراس در میان محافل سیاسی، رسانه‌ای و حتی نظامی در جبهه داخلی رژیم صهیونیستی چنان گسترده شده است که تمامی ندارد، زیرا آنان به‌خوبی دریافته‌اند که جرقه درگیری گسترده با حزب‌الله به‌مثابه «خودکشی جمعی» برای متجاوزان خواهد بود.

تکرار فاجعه برای اشغالگران
در همین راستا «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته و کارشناس نظامی اسرائیلی به سران این رژیم هشدار داد که اگر با حزب‌الله لبنان وارد جنگ شوند، باید منتظر تکرار فاجعه هفت اکتبر (عملیات طوفان‌الاقصی) باشند.
بریک با بیان اینکه تصمیم «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالوی» رییس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله به حزب‌الله «خودکشی دسته‌جمعی» است، تاکید کرد: این افراد، چیزی برای ازدست‌دادن ندارند و اسرائیل را به‌سمت پرتگاه می‌کشانند. «ران بن یشای» تحلیلگر امور نظامی و اطلاعاتی و سخنگوی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی نیز درخصوص وضعیت جبهه شمالی در فلسطین اشغالی و نبرد با حزب‌الله گفته که حزب‌الله در حال تخلیه شمال الجلیل از ساکنان آن و ویرانی و آتش‌سوزی در این منطقه است. در واقع حزب‌الله حدود ۵۰هزار اسرائیلی را گروگان گرفته است که نمی‌توانند به خانه‌هایشان بازگردند، مگر اینکه نصرالله به آنها اجازه دهد.
اشاره سخنگوی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی به قدرت‌نمایی حزب‌الله در منطقه «الجلیل» واقع در شمال اراضی اشغالی و آواره شدن عده‌ای از شهرک‌نشینان متوحش و تروریست است که خود با آواره کردن مردم فلسطین، خانه‌های آنان را غصب کرده‌اند. طی بیش از هشت‌ماهی که از آغاز جنگ در غزه و همزمان آغاز عملیات‌های پشتیبانی حزب‌الله می‌گذرد، ارتش اشغالگر جز برخی حملات محدود و بی‌اثر، قادر به مقابله با حملات پی‌درپی حزب‌الله نبوده است؛ حملاتی که تمامی مناطق الجلیل در شمال فلسطین اشغالی را دربرگرفته و صدها هزار شهرک‌نشینِ تروریست و غاصب را آواره کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.