حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی ـ آگاه مسائل دینی

پویش هدیه اسباب‌بازی محبت امیرالمومنین را در دل کودکان می‌اندازد

آگاه: این امر که در روز عید غدیر هدیه‌ای بدهیم عالی است، اما این هدیه باید یک پیام فرهنگی هم داشته باشد. واقعه مبعث پیامبر(ص)، عرب آن زمان را از ذلت به قله‌های عزت رساند. نسبت به این واقعه تمامی پیروان شیعه و سنی اتفاق‌نظر دارند. دومین واقعه، غدیرخم و سومین واقعه روز عاشوراست.
دلیل رخ دادن واقعه عاشورا، بی‌توجهی مسلمانان به واقعه غدیر است. وقتی مسلمان از امام و امامت فاصله گرفتند، اهل‌بیت(ع) را منزوی کردند و این امر منجر به شهادت امام حسین(ع) شد. این دو واقعه غدیر و عاشورا، گذشته از اینکه یک امر تاریخی، دینی و اسلامی هستند، در بُعد تربیتی و اجتماعی نیز تاثیرگذار بوده، لذا باید به آن اعتنا کرد.
واقعه دیگری، یعنی انقلاب جهانی که ازسوی حضرت حجت(عج) رقم می‌خورد که نیازمند بسترسازی است. از لحاظ تربیتی، کار باید ریشه‌ای و اساسی انجام شود، همان طور که وقتی ما کوچک بودیم پدر و مادرها ما را به مجالس سیدالشهدا می‌بردند و محبت حضرت را در قلب ما قرار می‌دادند. باید نکات تربیتی در سنین پایین قرار بگیرند، این به معنی این نیست که در سنین بالاتر تاثیرگذار نخواهد بود، اما روایت‌های بسیاری از ارزش آموزش در سنین پایین داریم.
به برکت این نظام مقدس، خون شهدا و هدایت امامان انقلاب شاهد هستیم که پرچم امیرالمومنین(ع) در این مملکت نسبت به بقیه مملکت‌های اسلامی بالا رفته و هیچ جای عالم مثل ایران بیرق امام علی(ع) و ولایت بالا و پابرجا نیست.
معاویه ملعون می‌خواست بغض و کینه امام علی(ع) را در دل کودکان بکارد، به آنان هدیه‌ای از جانب خود می‌داد و بعدها از آنان به اسم امام علی(ع) دزدی می‌کرد. تا جایی که برخی از کودکان در بعضی از بلاد اسلامی به امام علی(ع) دشنام می‌دادند. در زمان حال هم شاهد هستید که دشمنان اسلام در فضای مجازی روی ذهن کودکان و نوجوانان کار می‌کنند و آنان را درگیر امور باطل و پوچ می‌کنند. این امر که بتوانیم در روز عید غدیر هدیه‌ای بدهیم عالی است، اما این هدیه باید یک پیام فرهنگی هم داشته باشد. ما باید از کودکی محبت امام علی(ع) و ضرورت امام را به آنان آموزش دهیم و اگر بتوانیم فرهنگ ناب علوی را در قلب کودکان از سنین پایین ایجاد کنیم دیگر نیازی نیست در سنین بالا در بحث‌های فرهنگی برای آنان هزینه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.