۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۴٬۶۶۸

باتوجه‌به شرایط مساعد تولید و واردات کالاهای اساسی، در توزیع اقلام سبد خانوار هیچ مشکلی وجود ندارد که همین امر باعث ثبات و آرامش در بازار شده است. براساس گزارش مرکز آمار در اردیبهشت امسال، متوسط افزایش قیمت موادغذایی نسبت‌به اردیبهشت سال گذشته (تورم نقطه به نقطه) به ۲۲.۷درصد رسید که تقریبا در چهار سال اخیر کمترین رقم است.

در بازار اقلام اساسی چه می‌گذرد؟

آگاه: محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه رویکرد دولت در سیاست‌های غذایی عدالت‌محوری است، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها در اردیبهشت‌ماه با ۱.۸درصد کاهش به عدد ۲۲.۷درصد رسیده که بیانگر شیب نزولی تورم در این بخش است که البته این میزان کاهش برای خانوارهای روستایی بیشتر بوده و به عدد ۲۱.۹درصد رسیده است. نیکبخت گفت: سیاست‌های کلان تامین غذا در بخش کشاورزی با پیوست عدالت رقم خورده و سمت‌وسوی آن به طرف جامعه روستایی بوده است.
بررسی‌های میدانی از سطح بازار نشان می‌دهد که در تامین کالاها مشکلی وجود ندارد و تمامی اقلام اساسی سبد خانوار به‌وفور در مغازه و فروشگاه‌ها موجود است و دیگر همانند سنوات گذشته شاهد صف‌های طولانی خرید گوشت قرمز و مرغ نیستیم. علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد می‌گوید: جذابیت تولید باعت رشد و پیشی گرفتن عرضه از تقاضا و در نتیجه ثبات در بازار می‌شود. پیمان‌پاک گفت: بحث ارز ترجیحی بخشی از قیمت تمام‌شده کالاست و نکته مهم این است که براساس آمارها، تورم کشورمان یک‌سوم کاهش داشته است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.