۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴٬۶۸۵

سید مرتضی مفیدنژاد

آگاه: «توصیه‌ به مردم عزیزمان این است که ما گفتیم «ایران قوی و سرافراز»؛ این شد شعار. ایران قوی خیلی طرفدار دارد. قوی بودن ایران فقط به این نیست که انواع و اقسام موشک‌ها را داشته باشیم؛ که الحمدلله داریم، انواع و اقسامش را هم داریم، مفید و باکاربردش را هم داریم؛ اما فقط این نیست. قوی شدن ابعاد گوناگونی دارد؛ ابعاد علمی دارد، ابعاد فرهنگی دارد، ابعاد اقتصادی دارد؛ یکی از ابعادش همین بُعد حضور در میدان سیاست و میدان انتخابات است؛ این هم نشانه‌ قوت است. پس هر کسی که علاقه‌مند به ایران قوی است، بایستی در این انتخابات شرکت کند.»
جملات بالا جزو آخرین فرازهایی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار مردمی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم و در سالروز عید غدیر ایراد فرمودند. مسئله ایران قوی اصلی‌ترین و کلان‌ترین راهبرد رهبر انقلاب است که نسبت‌به پیگیری و تحقق آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند.
در تعریف و تبیین قدرت به گونه‌های مختلف و مراتب آن اشاره شده است ولیکن دو سطح کلی دارد که عبارت است از قدرت نرم و قدرت سخت. وقتی صحبت از ایران قوی به میان می‌آید دربرگیرنده ابعاد مختلف قدرت است و طبیعتا دستیابی به ایران قوی مستلزم لوازم و ابزارهایی است که بعد از مشارکت پرشور و حداکثری و انتخاب یک رییس‌جمهوری با رأی بالا که جزء زیربنایی‌ترین ملزومات آن محسوب می‌شود، انتخاب رییس‌جمهوری که به قوی شدن و حرکت در مسیر قدرت اعتقاد دارد هم قطعا جزو حیاتی‌ترین پیش‌زمینه‌هاست. باید به این مهم باور داشت که نهمین رییس‌جمهوری ایران برای رسیدن به ایران قوی باید از الفبای برخورداری از قدرت بهره‌مند باشد که از آن جمله اعتقاد قلبی به مبانی انقلاب، مرعوب نشدن در برابر غرب و دشمنان، پایداری در برابر فشارها و مداخلات خارجی، تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی، استفاده تام و تمام از ظرفیت جوانان و نخبگان است. اینها ارکان اصلی مسیر رسیدن به ایران قدرتمند و سرافراز است و هر کس به دنبال نشانی و نسخه‌ای غیر از این باشد به بیراهه خواهد رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.