یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی و ساخت چهار نوع ماشین‌آلات ابزار کنترل عددی کامپیوتر (سی.ان.سی) و یک درایور الکترونیکی موتورهای سرور، گامی برای بی‌نیازی کشور از واردات این محصولات راهبردی برداشته است. سی‌ان‌سی مخفف کنترل عددی کامپیوتری است و این ماشین‌ها برای طیف وسیعی از وظایف ساده و پیچیده ساخته شده‌اند. هنگامی که برنامه‌نویسی در دستگاه قرار می‌گیرد، یک دستگاه کنترل عددی کامپیوتری کار می‌کند.

موفقیت شرکتی دانش‌بنیان در تولید ماشین‌آلات کنترل عددی کامپیوتری

آگاه: سرعت و موقعیت ماشین‌آلات و ابزارهای درگیر از طریق نرم‌افزار اجرا می‌شود. ماشین‌های کنترل عددی کامپیوتری مانند ربات‌ها عمل می‌کنند. پس از عملکرد متنوعی برخوردارند و می‌توانند براده‌برداری کنند، رنگ کنند، ابزار و ماشین‌آلات را جابه‌جا کنند. ماشینکاری کنترل عددی کامپیوتری در بسیاری صنایع مختلف استفاده می‌شود. رایج‌ترین آنها در تولید فلز چوب، سنگ و پلاستیک است.
سروموتور (یا موتور سروو) (Servomotor) نیز یک محرک چرخشی یا محرک خطی است که امکان کنترل دقیق موقعیت زاویه‌ای یا خطی، سرعت و شتاب را فراهم می‌کند. این شامل یک موتور مناسب متصل به یک حسگر برای بازخورد موقعیت است.
غلامرضا نیکبخت، مدیرعامل این شرکت فناور اظهارکرد: این شرکت با تکیه بر دانش و تخصص داخلی، موفق به بومی‌سازی فناوری ساخت این ماشین‌ها شده و به‌عنوان اولین تولیدکننده داخلی، بزرگ‌ترین ماشین ابزار کنترل عددی کامپیوتری با وزن ۲۸تن را نیز به بازار عرضه کرده است. به گفته وی، اکنون تعداد انگشت‌شماری شرکت در داخل کشور در زمینه تولید ماشین‌آلات ابزار کنترل عددی کامپیوتری فعال هستند. این شرکت‌ها عمدتا بخشی از قطعات را در داخل کشور تولید و مابقی قطعات را از خارج وارد می‌کنند. درمقابل، ما با تکیه بر دانش و تخصص داخلی، موفق به بومی‌سازی فناوری ساخت این ماشین‌ها شده‌ایم. وی اظهار کرد: بومی‌سازی این محصولات به ما امکان داده است که نیاز خود به واردات قطعات سنگین را به‌طور کامل رفع کنیم و تنها قطعاتی را که امکان ساخت آنها در داخل کشور وجود ندارد، به‌صورت محدود و با روش‌هایی مانند حمل‌ونقل هوایی وارد کنیم. وی درخصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده ازسوی این مجموعه گفت: در مجموعه ما به‌صورت مستقیم ۲۰نفر مشغول‌به‌کار هستند و غیرمستقیم نیز ۴۰نفر با ما همکاری می‌کنند.
این فعال حوزه دانش‌بنیان در ادامه، حمایت مناسب در زمینه اخذ تسهیلات و تسریع و تسهیل پروسه اداری دریافت وام‌ را از مجموعه‌های دولتی خواستار شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.