۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۴٬۸۴۳

دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد شرکت یکی از افرادی بود که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۸۸ کل قواعد و بازی انتخابات را زیر سوال برده و به هم ریخته بود.

مطالعه خاطرات رهبر انقلاب توسط مهدی کروبی

آگاه: مهدی کروبی که یکی از دو فرد دخیل در حوادث و فتنه۸۸ بود در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری از مسعود پزشکیان حمایت و در انتخابات شرکت کرد. اطرافیان آقای کروبی تصویری هم از حضور او پای صندوق رأی منتشر کردند. 
نکته این تصویر اما نه حضور او در انتخابات بود و نه حمایتی که از پزشکیان کرده بود. در قابی که از او منتشر شد کتاب «خون دلی که لعل شد» دیده می‌شود؛ کتابی شامل خاطرات رهبر انقلاب از روزهایی که در زندان ساواک اسیر بودند. دکتر مهدی آذرشب گردآورنده خاطرات رهبر انقلاب که نسخه اصلی کتاب را به زبان عربی تنظیم کرده با خنده به تابناک گفته می‌دانستم عکس آقای کروبی درحالی‌که این کتاب کنار دست‌شان است منتشر شده، تعجب کردم اول، اما به‌هرحال ایشان هم یک ایرانی است و حتما این کتاب برایش جذاب شده که آن را برای مطالعه انتخاب کرده است. به نظرم هر فرد ایرانی برایش جالب است که خاطرات مبارزات سیاسی رهبر انقلاب را بداند و بخواند.
آذرشب این را هم گفته که رهبر انقلاب در این جلسات خاطرات خود را به زبان عربی گفته‌اند: ایشان خیلی بیشتر و بهتر از کسانی که زبان مادری‌شان عربی است می‌توانند به زبان ادبی عربی صحبت کنند. آشنایی شگفت‌انگیز ایشان با زبان عرب حتی ممکن است بیشتر از بعضی از استادان ادبیات زبان عربی باشد. اطلاعات ایشان در زمینه زبان عربی فوق‌العاده است، از کتاب مطول تفتازانی گرفته تا دیوان‌های شعرا و کتاب الاغانی ابوالفرج اصفهانی به آثار شاخص تسلط بسیار ویژه‌ای دارند. به‌طور خاص می‌توانم بگویم که رهبری را می‌شود به‌عنوان یک متخصص زبان و ادبیات عرب کاملا مسلط شناخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.