حزب‌الله لبنان دیروز (جمعه) با صدور بیانیه‌های جداگانه مسئولیت حمله موشکی به دو پایگاه نظامی رژیم‌صهیونیستی را برعهده گرفت و اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی موفق شدند دو پایگاه نظامی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار دهند.

آتش سنگین حزب‌الله بر سر صهیونیست‌ها

آگاه: حزب‌الله لبنان طی اولین بیانیه خود اعلام کرد که سایت نظامی «الرمثا» واقع در بلندی‌های «کفرشوبا» اشغالی را با موشک هدف قرار داده و موشک مستقیما به هدف اصابت کرده است. مقاومت اسلامی لبنان در دومین بیانیه خود اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، پایگاه نظامی «السماقه» ارتش اسرائیل را در بلندی‌های «کفرشوبای» اشغالی با موشک هدف قرار داده است.

افزایش حملات حزب‌الله
در پی شهادت «محمد نعمه ناصر» معروف به «ابونعمه» فرمانده نظامی حزب‌الله در حمله پهپادی رژیم‌صهیونیستی به منطقه صور در جنوب لبنان، «حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان هشدار داد که حزب‌الله سرعت و فشار حملات خود ضد اشغالگران را در جبهه شمالی فلسطین اشغالی افزایش خواهد داد. حسن فضل‌الله گفت: ترور فرمانده ابونعمه توسط اشغالگران صهیونیست، نه مقاومت را به عقب‌نشینی سوق خواهد داد و نه بر اراده و تصمیم آن برای ادامه مقابله با دشمن تاثیر خواهد گذاشت، بلکه موجب افزایش شدت حملات ما می‌شود. این نماینده حزب‌الله با تاکید بر اینکه رژیم‌صهیونیستی چاره‌ای جز توقف تجاوزات خود به غزه ندارد، اظهار داشت: مقاومت لبنان بر سرعت و فشار حملات خود علیه صهیونیست‌ها خواهد افزود.

به هلاکت رسیدن فرماندهان صهیونیست
در تحول دیگری مربوط به نبرد میان حزب‌الله و رژیم غاصب صهیونیستی، روز پنج‌شنبه ارتش رژیم اسرائیل از کشته شدن «ایتای گالیا»، معاون فرماندهی واحد ۸۶۷۹ ارتش رژیم‌صهیونیستی در حمله حزب‌الله لبنان خبر داد. ارتش رژیم‌صهیونیستی همچنین زخمی شدن چند نظامی این رژیم در حمله روز پنج‌شنبه حزب‌الله در جریان این عملیات را نیز تایید کرده است. در همین رابطه، روزنامه عبری «دورون کادوش»، در مطلبی به تعداد کشته‌های ارتش اسرائیل در یک هفته گذشته اشاره کرد و نوشت که تا این لحظه ۱۲ نظامی در چهار میدان کشته شده‌اند. در این راستا، رییس شورای اجرایی حزب‌الله در همان روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پاسخ به ترور فرمانده محمد ابونعمه از آغاز شده و ادامه خواهد یافت. این جبهه همچنان شعله‌ور خواهد ماند.

ابونعمه که بود؟
شهید «محمد نعمه ناصر» ملقب به ابونعمه که روز چهارشنبه ۱۳تیر در حمله پهپادی رژیم اشغالگر در لبنان به شهادت رسید، از فرماندهانی بود که بارها طعم شکست را برای اشغالگران چشانده بود. وی فرماندهی یگان «عزیز» را بر عهده داشت که منطقه غربی جبهه جنوب لبنان را شامل می‌شود. حاج ابونعمه یکی از مستشارانی خط‌اولی حزب‌الله لبنان بود که به یاری حاج قاسم در عراق شتافتند و جزء فرماندهان آزادسازی آمرلی و جرف‌الصخر بودند. این عملیات در روز ۸ مهر ۱۴۰۲ که توسط جهاد اسلامی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی انجام و باعث گشایش جبهه حمایتی لبنان شد تحت نظارت این شهید والامقام انجام شد.
اما در راستای حمایت مقاومت لبنان از غزه، روز گذشته «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان میزبان هیاتی از سران جنبش حماس به ریاست «خلیل الحیه» بود. دبیرکل حزب‌الله لبنان در این دیدار به بررسی تحولات امنیتی و سیاسی فلسطین به‌ویژه غزه و نیز شرایط موجود در جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق پرداخت.
همچنین در این دیدار درباره آخرین تحولات مذاکراتی که این روزها در دست انجام است و فضای مذاکرات و پیشنهادهای ارائه شده برای رسیدن به توافقی برای توقف جنگ ظالمانه علیه ملت فلسطین در نوار غزه گفت‌وگو شد. سید حسن‌ نصرالله و سران حماس در این دیدار بر استمرار هماهنگی‌های میدانی و سیاسی و در تمامی سطوح در راستای تحقق اهداف موردنظر تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.