وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تکمیل و ساخت چهار مرکز درمانی و فوریت‌های پزشکی در نقاط صفر مرزی خبر داد.

تکمیل و ساخت چهار مرکز درمانی و فوریت‌های پزشکی در نقاط صفر مرزی

آگاه: بهرام عین‌اللهی در حاشیه چهل و یکمین همایش سراسری روسای مراکز اورژانس در کرج گفت: حذف نقاطی که در جاده‌ها سبب فوت می‌شد توسط وزارت راه‌وشهرسازی موردتوجه قرار گرفت و کارهای بزرگی در این زمینه انجام شد. وی اظهار کرد: جاده‌ها و مناطق مختلف کشور، تنوع زیستی شامل کویر، کوهستان و قله دارد و به هر صورتی بود، پایگاه‌های اورژانس در مناطق مختلف کشور ایجاد شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مناطق شهری کشور نیز در بخش اورژانس شاهد ارتقا بودیم به‌طوری‌که راه اندازی و خرید ۲۴۶موتورلانس در مناطق پرترافیک اقدامات موثری داشتند. وی اضافه کرد: ۸۷درصد بیمارانی که اورژانس برای اقدامات اولیه بالای سرآنان حضور پیدا می‌کند به بیمارستان نیاز ندارند.
عین‌اللهی اضافه کرد: در روستاهای صعب‌العبور، ماماهای متبحری داریم و اقدامات اولیه حیاتی توسط مراکز اورژانس انجام می‌شود. وی گفت: بنابراین بیمارستان شهید قاسم سلیمانی در شلمچه، بیمارستانی در مهران و یک بیمارستان هم امسال در مرز خسروی بهره‌برداری شد که بسیاری خدمات را به بیمارانی که گرما زده می‌شوند، ارائه دادند. وی اضافه کرد: اولین شناور دریایی اورژانس در جنوب افتتاح شد و امیدواریم این مراکز توسعه یابد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: همچنین باتوجه‌به اهمیتی که بالگردها در امدادرسانی دارند مراکز تعمیر و نگهداری بالگردها در تهران راه‌اندازی شده و اعتباری برای اورژانس در قانون بودجه تصویب شده است. 
عین‌اللهی یادآور شد: سه‌هزار و ۵۴۰نفر در سه سال اخیر در اورژانس استخدام شده‌اند، اگرچه هنوز هم کمبود نیرو داریم، ولی سعی می‌کنیم این کمبودها در مجوزهای آینده تامین شود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی چهار هزار و ۵۰۰نقطه کور تلفن‌همراه در کشور خبر داد. وی افزود: همچنین کارت معاینه طبی هوشمند صادر و ۲۲۰پایگاه آموزشی راه‌اندازی شده تا آموزش‌ها به‌روز باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اتوبوس آمبولانس با ۱۳تخت می‌تواند پذیرای بیماران باشد و باتوجه‌به عبور مسافران زیاد و کارخانه‌های متعدد در مسیر تهران - کرج می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد. وی در پایان اورژانس کشور را از پیشرفته‌ترین مراکز فوریت‌های پزشکی خاورمیانه برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.