۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴٬۹۸۱

آغاز فصل همکاری و نیک‌اندیشی

هادی رضائی ـ‌ دبیر گروه سیاس

با مشارکت مردم، رییس‌جمهوری منتخب چهاردهم و سکاندار چهارسال آینده کشور مشخص شد و منتخب ملت در روزهای آینده به‌صورت رسمی فعالیتشان را در دو حوزه اجرایی کشور در پاستور آغاز می‌کند.

آگاه: بعد از اعلام نتایج انتخابات، رهبر انقلاب در پیامی با سپاس‌گزاری از همه نامزدها و فعالان عرصه‌ انتخابات بر استفاده رییس‌جمهوری منتخب از ظرفیت‌های کشور برای آسایش مردم و پیشرفت کشور در ادامه‌ راه شهید رئیسی تاکید کردند و فرمودند: این حرکت بزرگ در رویارویی با غوغای دست‌سازِ تحریم انتخابات که دشمنان ملت ایران برای القای ناامیدی و بن‌بست به راه انداخته بودند، کاری درخشان و فراموش‌نشدنی است و همه‌ نامزدهای محترم و همه‌ کسانی که برای پیروزی هر یک از آنان، هفته‌ها تلاش شبانه‌روزی کردند در افتخار و ثواب آن شریک‌اند.

یکی از الزامات مهم برای دستیابی به رشد و پیشرفت کشور، همدلی و اتحاد میان تمام اقشار جامعه از دولتمردان گرفته تا مردم است اگر جامعه‌ای می‌خواهد به پیشرفت برسد باید اختلاف‌ها و کشمکش‌هایی که در دوران رقابت‌های انتخاباتی را کنار گذاشته و دوشادوش هم یکدل و یک‌رأی وظایف خود را در آن چشم‌انداز پیشرفت و تعالی کشور شناخته و گام‌هایی هماهنگ به سمت تحقق آن بردارند. اهداف، شعارها، برنامه‌ها و تصمیمات مسئولان جز در سایه حمایت و همکاری و همدلی مردم و مسئولان جامه عمل نمی‌پوشد و لازمه پیشبرد اهداف دولت و نظام، پشتیبانی و همراهی مردم در سایه همکاری و همدلی تمامی اعضای جامعه است.

تلاش برای آبادانی مادی و معنوی کشور
یکی از مسائلی مهم دیگری که رهبر انقلاب بر آن تاکید داشتند تلاش برای آبادانی مادی و معنوی کشور بود. ایشان در این خصوص تاکید داشتند: «اینجانب با تبریک به ملت و به رییس‌جمهوری منتخب و به همه‌ فعالان این صحنه‌ حساس مخصوصا جوانان پرشور ستادهای انتخاباتی نامزدها، همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه می‌کنم. شایسته است رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هر کس در حد توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.»

لزوم استفاده از ظرفیت‌های فراوان کشور
بیان توصیه به منتخب مردم، محور دیگری از بیانات رهبر بود، ایشان در این خصوص تاکید داشتند: به جناب آقای دکتر پزشکیان رییس‌جمهوری منتخب توصیه می‌کنم با توکل به خداوند رحمان به افق‌های بلند و روشن چشم بدوزند و در ادامه‌ راه شهید رئیسی از ظرفیت‌های فراوان کشور به‌ویژه منابع انسانیِ جوان و انقلابی و مومن، برای آسایش مردم و پیشرفت کشور بیشترین بهره را ببرند.
یکی از موضوعات مهم امروز کشور ما مسائل اقتصادی است که رییس‌جمهوری منتخب باید به آن توجه کامل داشته باشند. ساماندهی چالش‌های اقتصادی همواره در اولویت اول برنامه نامزدهای انتخابات‌های ریاست‌جمهوری بوده است، در همین راستا باید درنظر داشت که حل مسائل و چالش‌های اقتصاد کشور تنها با تمرکز بر ظرفیت‌های داخلی و فرصت‌های خارجی کشور امکان‌پذیر است، به‌نحوی‌که با در اختیار داشتن تصویری واقعی از اقتصاد ایران می‌توان مسائل اصلی آن را شناسایی کرد و با استفاده از تحلیل مضمون اسناد و نظرات نخبگان اقتصادی می‌توان راهکارها و اقداماتی عملیاتی ارائه داد، این راهکارها باید به گونه‌ای باشند که حوزه نقش‌آفرینی هر یک از نهادها را به تفکیک بیان کنند تا همه نهادها به‌طور هماهنگ در مسیر رفع مشکلات اقتصادی گام بردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.