محسن شاکری‌نژاد، رییس مرکز تحقیقات صداوسیما گفت: بیش از ۳۵میلیون نفر، بیننده دو مناظره مرحله دوم انتخابات بوده‌اند که این تعداد در مقایسه با دوره سیزدهم در سال۱۴۰۰، ۶درصد رشد کرده است.

مناظرات انتخاباتی پرمخاطب‌ترین برنامه صدا و سیما

آگاه: گزارش‌های نظرسنجی دوره قبل در مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در سال۱۴۰۰ نشان می‌دهد که مخاطبان مناظرات آن دوره ۵۰/۵ بود که نشان‌دهنده افزایش ۶درصدی مخاطب مناظره‌ها در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری است. 

مشکل معیشت، افت مشارکت 
محسن شاکری‌نژاد درباره علت شرکت نکردن در انتخابات، براساس داده‌هایی که رییس مرکز تحقیقات صداوسیما به آن اشاره کرده، بعد از دور اول مهم‌ترین دلیل مردم برای مشارکت نکردن، مسائل مربوط به معیشت و اقتصاد بوده است. شاکری‌نژاد در این مورد گفت: دشمنان تلاش می‌کنند اعلام کنند که این مشارکت نکردن به معنای ضدیت با نظام است که این‌گونه نیست. درصد خیلی کمی در حد چهار یا پنج درصد دلیل مشارکت نکردن را مخالفت با نظام عنوان می‌کنند اما درصد بیشتری که رأی ندادند علت مشارکت نکردن را حل نشدن مسائل اقتصادی می‌دانند. نتایج این نظرسنجی‌ها بعد از انتخابات محرمانه نیست و افراد می‌توانند با مراجعه به آرشیو مرکز تحقیقات صداوسیما برای پژوهش‌های که انجام می‌دهند به این نتایج دسترسی پیدا کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.