معاون سازمان سنجش گفت: نتایج اولیه نوبت دوم کنکور در هفته آخر مردادماه اعلام می‌شود.

اعلام نتایج اولیه نوبت دوم کنکور در هفته آخر مرداد

آگاه: عبدالرسول پورعباس، سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در نشست با رسانه‌ها اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش اعلام نتایج امتحانات نهایی را به بعد از کنکور موکول کرده است. وی افزود: تجهیزات سیگنال‌یاب و آشکارساز نسل سوم در تمام حوزه‌های آزمون وجود دارد و به محض مشاهده سیگنال اقدامات لازم را انجام می‌دهند و نیازی به قطع اینترنت نداریم و این اتفاق نمی‌افتد.
در این نشست همچنین علی صدر، معاون امور آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور درباره برگزاری نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ گفت: تمام داوطلبان باید حتما بررسی کنند تا اطلاعات خودشان روی دفترچه درج شده باشد و اگر اشکالی بود به مراقب اطلاع بدهند.
وی افزود: در گروه ریاضی دو دفترچه با مدت‌زمان، دو ساعت و ۲۵دقیقه در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد، در گروه انسانی، دو دفترچه و ۸۵دقیقه زمان برای دفترچه اول و ۷۵دقیقه زمان برای دفترچه دوم در اختیار است.
معاون امور آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور افزود: در گروه زبان و هنر یک دفترچه ارائه می‌شود، در گروه هنر یک ساعت و ۵۵دقیقه و گروه زبان یک ساعت و ۴۵دقیقه زمان وجود دارد.
صدر بیان کرد: در گروه تجربی سه یا چهار دفترچه وجود دارد، داوطلبان با دیپلم بهیاری دفترچه شماره چهار را دریافت می‌کنند و در این گروه آزمایشی سه ساعت زمان وجود دارد.
همچنین احسان جمالی، معاون فنی و آمار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور گفت: برای داوطلبان کنکور۱۴۰۲ نمره کل کنکور سال گذشته معتبر است اما سوابق تحصیلی باتوجه‌به سهم ۵۰درصدی آن در کنکور۱۴۰۳، مجدد ازسوی آموزش‌وپرورش تراز و ارائه می‌شود. وی افزود: نمره کل نهایی داوطلبان شامل بیشترین نمره مرحله اول و دوم است.
جمالی مطرح کرد: اعلام نتایج نهایی دانشگاه فرهنگیان را در مرداد خواهیم داشت و پذیرفته‌شدگان نهایی اجازه انتخاب رشته کنکور را ندارند، مگر آنکه انصراف خود را به وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان سنجش اعلام کنند.
وی گفت: انتشار کارنامه نهایی برای انتخاب رشته، اوایل شهریور است و شروع انتخاب رشته بر سایت سازمان سنجش در دهه اول شهریور است.
معاون فنی و آمار سازمان ملی سنجش ارزشیابی نظام آموزش کشور در پایان گفت: نتایج نهایی کنکور ۱۰ یا ۱۱مهرماه اعلام می‌شود تا داوطلبان از نیمه مهر برای ثبت‌نام به دانشگاه‌ها مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.