محصول دانش‌بنیان جدیدی که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ازسوی نخبگان ساخته شده است، توانایی آن را دارد که از راه دور کنتورهای برق را، بدون خطا بخواند.

محصول دانش‌بنیانی که کار ماموران برق را انجام می‌دهد

آگاه: آرش قیلاو، مدیرعامل این شرکت مستقر در پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران اظهار کرد: مودم ترنسپورنت TM-۱۰۰ یک مودم مخابراتی با پوشش ارتباطی ۲G/۴G  است که از طریق پورت RS۴۸۵ به کنتورهای برق دیجیتال در تابلو کنتورها متصل شده و به‌واسطه آن قرائت کنتورهای برق از راه دور انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه با تولید این دستگاه، ماموران قرائت، به حضور در محل نیاز ندارند، در ادامه خاطرنشان کرد: در نتیجه، حذف نیروی انسانی، خطای قرائت هم حذف می‎‌شود. همچنین با این کار امکان کنترل مصرف مشترک نیز به‌صورت لحظه‌ای وجود دارد.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، در ادامه توضیح داد: تبادل اطلاعات مودم با نرم‌افزار مدیریت مرکزی در قالب استاندارد صنعت برق و به‌صورت امن انجام می‌شود و تنظیم آن به‌صورت محلی و از راه دور امکان‌پذیر است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با بیان اینکه این مودم از نظر سخت‌افزاری دارای یک باتری پشتیبان، یک پورت نوری، یک پورت RS۴۸۵ و چند LED است، افزود که وضعیت عملکرد مودم و ارتباطات آن را نشان می‎‌دهند. وجود باتری پشتیبان حافظ تاریخ و ساعت دستگاه درصورت قطع احتمالی برق است.
قیلاو با بیان اینکه این دستگاه در کنار انواع کنتورهای خانگی و صنعتی تک‌فاز و سه‌فاز متصل شده و داده‌های آنها را ارسال می‌کند، تصریح کرد: تکنولوژی مورداستفاده در طراحی این مودم به‌روز بوده و از آخرین فن‌آوری‌های پردازنده و ماژول‌های مخابراتی استفاده شده است.
وی یادآور شد: از همین‌رو پایداری و ارتباط مطمئن از ویژگی‌های آن است، اما درصورت ورود نوآوری جدید، قطعا برای بهینه‌کردن دستگاه، از آن استفاده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.