فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با آگاه، با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره تحقیقات صنعتی ارتش با اشاره به نقش علم و تحقیق در پیشرفت‌های کشور، گفت: علم و تحقیقات از اهمیت بسیار بالایی برای پیشرفت یک کشور برخوردار است و مدیران و مسئولان باید بستری را فراهم کنند تا علومی که در وجود انسان‌ها قرار داده شده است، شکوفا شود و باری از دوش بشریت بردارند.

تجهیزات نیروی زمینی هوشمند، نقطه‌زن و در لبه فناوری روز دنیاست

آگاه: امیر سرتیپ کیومرث حیدری با بیان اینکه جنگ‌های آینده در لبه فناوری است، تاکید کرد: این ایده‌ها و دستاوردهایی که در سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح ازجمله ارتش، سپاه و وزارت دفاع تولید می‌شود مستقیم به میدان برده شده و در خط مقدم دفاع از کشور برای مقابله با دشمنان به کار گرفته شده و جایگزین تجهیزات قدیمی‌تر می‌شوند که البته آنها نیز پیشرفته هستند و اما کارایی این تجهیزات را ندارند.
فرمانده نیروی زمینی گفت: سازمان‌های تحقیقاتی نیروهای مسلح، تجهیزاتی هوشمند، نقطه‌زن، دقیق‌زن، دورزن، کارآمد و درعین‌حال در لبه فناوری هستند که به‌شدت توان رزم نیروهای مسلح را ارتقا داده‌اند. وی با تاکید بر اهمیت حفظ آمادگی در نیروهای مسلح گفت: برای پاسخگو بودن به تهدیدات احتمالی، امروز نیروی زمینی ارتش در لبه فناوری قرار دارد و تهیه، تولید و ساخت همه تجهیزات موردنیاز ارتش و نیروی زمینی محوری متکی به توان داخلی است.
امیر حیدری با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز همواره بر علم و اندوختن آن تاکید داشته است، گفت: علم قدرت‌آفرین است، امروز اگر قدرتمندان عالم بی‌پروا رجزخوانی می‌کنند با زور شمشیر نیست، بلکه مبتنی بر علم و دانش است. وی ادامه داد: توان دشمنان ما متکی به علم و دانش و تولید سلاح‌های پیشرفته است که این همگی وابسته به علم و دانش هستند. اگر ما هم در جایی قدرت‌افکنی کرده‌ایم، آن به‌واسطه همین پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی است. امیر حیدری گفت: تلاش ما بر این است که بستر علم و فناوری را در نیروی زمینی ارتش بگسترانیم و یک جهاد علمی در این راه صورت دهیم. امیر حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش در تمامی ۲۳رسته خود به خودکفایی کامل رسیده است، تصریح کرد: نیروی زمینی آماده‌تر و توانمندتر از گذشته است و در آینده نزدیک، موشک‌های ضد زره نقطه‌زن جدید و همچنین تجهیزات جدید نیروی زمینی ارتش در حوزه ریزپرنده‌ها رونمایی می‌شود. وی افزود: امروز با بهره‌مندی از جهاد علمی بالگردهای ما به‌روز شده‌اند، به گونه‌ای که هم می‌توانند در شب و هم در روز پرواز کنند. امروز در رزمایش‌ها، هلی‌برد شبانه را انجام می‌دهیم و اینها همگی نشانه مجاهدت‌های علمی دانشمندان بومی است.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه جهاد نیروی زمینی بن‌بست‌شکنی می‌کند، گفت: در رزمایش‌ها مشاهده می‌کنید که تانک‌برهای ما دو تانک را حمل می‌کنند؛ بنابراین امروز ما کمبودی در خودروهای تانک‌بر در نیروی زمینی ارتش نداریم. تامین امنیت پایدار در کشور ازجمله مسئولیت‌های محوله به این نیرو است؛ به همین سبب اتخاذ روش‌ها و شیوه‌های هوشمندانه در امر مرزبانی و پایش مرزهای کشور، امری جدی و غیرقابل اغماض است. وی افزود: نیروی زمینی ارتش با به‌کارگیری انواع فناوری‌های خلاقانه نظیر استفاده از سنسورهای هوشمند و هشداردهنده، دوربین‌های باکیفیت و شبکه‌محور، پهپادها، کوادکوپترها و نیز ابزارآلات مرتبط با جنگ الکترونیک، به امر رصد و پایش مناطق مرزی کشور و ممانعت از عبور و مرور غیرمجاز در استان سیستان‌وبلوچستان مبادرت می‌ورزد. امیر حیدری با بیان اینکه «فرآیند استقرار نزاجا در مرزهای کشور، اهداف متعددی را پوشش می‌دهد»، اظهار کرد: ایجاد اشراف اطلاعاتی، ارتقای آمادگی رزمی و آزمودن عملیاتی و میدانی فناوری‌ها و تجهیزات بومی‌سازی‌شده و روزآمد، ازجمله اهدافی هستند که نیروی زمینی ارتش در پی کسب، تحکیم و تداوم بخشیدن به آنها در ذیل فرآیند استقرار در مرزهای کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.