۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵٬۱۷۶

دبیر شورا و رییس سازمان ملی راهبری هوش مصنوعی با اشاره به برنامه‌های این سازمان از راه‌اندازی یک مزرعه پردازشی بزرگ تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه الگوریتم ما از فرصت وجود نیروهای انسانی متخصص برخورداریم و در حوزه سرمایه‌گذاری نیز می‌توانیم از فرصت اعتبار مالیاتی بهره‌مند شویم.

ایجاد بزرگ‌ترین مزرعه پردازش

آگاه: سازمان ملی هوش مصنوعی با حضور سرپرست ریاست جمهوری و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری افتتاح شد. محمدسعید سرافراز با بیان اینکه امروزه برخی از شرکت‌ها و دانشگاه ها به دلیل نبود زیر ساخت مناسب در کشور، توان ورود به برخی از فناوری‌ها را ندارند، گفت: این زیر ساخت در ایران ایجاد می‌شود، ولی پردازنده‌های آن باید تامین شود چون این پردازنده‌ها انحصاری و در اختیار یک کشور است، ولی اصل کار و سرویس آن در داخل کشور انجام خواهد شد.
دی‌ماه سال گذشته رییس‌جمهوری شهید مصوبه نهایی‌سازی و تصویب سند ملی هوش مصنوعی را ابلاغ کرد و مقرر شد که در راستای ساماندهی و توسعه زیست‌بوم هوش مصنوعی کشور و ایجاد دبیرخانه راهبردی آن، سازمان ملی هوش مصنوعی به صورت یک سازمان مستقل زیر نظر ریاست‌جمهوری تاسیس شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.