۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
کد خبر: ۵٬۱۸۵

زنان مسلمان و مومن ایران اسلامی همراه با دیگر زنان و مادران در کشورهای اسلامی و برخی از کشورهای جهان در اولین روز جمعه ماه محرم الحرام با همدردی با مادران غزه «همایش شیرخوارگان حسینی و سوگ ناله‌های کودکان غزه» را با شکوه برگزار کردند و با گرامیداشت یاد شیرخواره اباعبدالله الحسین(ع)، تسلای دل مادران به سوگ نشسته کودکان مظلوم غزه بودند.

نذر قیام منجی

آگاه: همایش شیرخوارگان حسینی امسال در بیش از ۸۵۰۰نقطه ایران و ۴۵کشور جهان برگزار شد که تعداد زیادی از این مراسم‌ به‌صورت خودجوش و مردمی بود. بزرگ‌ترین جلسه‌ها نیز در استان‌ فارس با ۸۰۰جلسه و تهران بیش از ۳۰۰جلسه برگزار شد. ضمنا ۱۱هزار امامزاده و همچنین مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در کشور میزبان این مراسم بودند.
امسال نیز مصلای امام‌خمینی(ره) تهران همچون سنوات گذشته سقفی بود برای مادرانی که می‌خواستند فرزندان خود را نذر قیام امام‌زمان(عج) کنند. در صحن اصلی مصلای امام‌خمینی(ره) از ساعت ۸صبح به‌سوی مادران و شیرخوارگان آنها باز و در مدت زمان کوتاهی تمامی صحن پر از جمعیت شد. این مراسم از ساعت ۸صبح با تلاوت قرآن کریم ازسوی قاری نوجوان آقای ابوالفضل نبی‌لو آغاز شد و در ادامه نغمه مستشارنظامی و احمد بابایی، از شاعران آیینی کشورمان به شعرخوانی پرداخته و گروه‌های سرود «نوید» و «ری نوا» و نیز مداحان اهل‌بیت(ع) در آن مرثیه‌سرایی کردند و اشک‌های مادران و شیرخوارگان درهم آمیخت. یکی از برنامه‌های مراسم شیرخوارگان حسینی، نذرنامه‌خوانی بود که تمامی مادران به همراه شیرخوارگان خود این نذرنامه را قرائت کردند. متن این نذرنامه بدین شرح است: «یا صاحب الزمان (عج) فرزندم را نذری یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن. یا مسیح حسین یا علی‌اصغر(ع) ادرکنی»
از نکات دیدنی مراسم اجتماع امسال شیرخوارگان حسینی تهران، یادآوری ظلم و ستمی بود که به کودکان مظلوم فلسطینی در غزه می‌شود و مصلای تهران شاهد همدردی مادران تهرانی با مادران غزه بود. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیشتر در بیانیه‌ای گفته بود: زنان مسلمان و مومن ایران اسلامی همراه با دیگر زنان و مادران در کشورهای اسلامی و برخی از کشورهای جهان که با الگوگیری از شیر زنان کربلا، دامان خود را مهد پرورش عاطفه و محبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت و عاشورای حسینی قرار داده‌اند در اولین روز جمعه ماه محرم الحرام هماهنگ با ستادهای مردمی در تمامی مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و مراکز زیارتی گردهم آمدند و امسال با همدردی با مادران غزه «همایش شیرخوارگان حسینی و سوگ ناله‌های کودکان غزه» را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار و ضمن گرامیداشت یاد شیرخواره اباعبدالله الحسین(ع)، تسلای دل مادران به سوگ نشسته کودکان مظلوم غزه بودند.
همچنین اجتماع دیگری در استان تهران و شهرستان ری از ساعت ۹صبح دیروز و با حضور شیرخوارگان حسینی و مادران آنها در مصلای امام علی(ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد. گفتنی است؛ این اجتماع پرشور با سخنرانی حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی و مرثیه‌سرایی مداح اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) الیاس آستی و شعرخوانی حاج احمد بابایی برگزار شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی در کشورهای دیگر
همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که ازسوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و… همه‌ساله به یاد کودکان کشته‌شده در روز عاشورا برگزار می‌شود. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند. روز شیرخوارگان و حضرت علی‌اصغر(ع) نماد مظلومیت در قیام عاشورا هستند، به همین علت به یاد حضرت علی‌اصغر(ع) طفل شیرخوار و کودکان کشته‌شده در روز عاشورا مراسمی با عنوان روز شیرخوارگان حسینی ازسوی مسلمانان در سراسر جهان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.