در آستانه تاسوعا و عاشورا حسینی قیمت بلیت پروازهای عتبات به‌شدت افزایش یافته و از حدود پنج‌میلیون تومان هفته گذشته به بیش از ۱۰میلیون تومان افزایش یافته است.

افزایش نجومی قیمت بلیت پروازهای عتبات عالیات

آگاه: به‌عنوان مثال، پرواز تهران-نجف تاریخ ۲۲تیرماه ۱۴۰۳ یعنی دیروز جمعه با قیمت ۱۰میلیون و ۲۱۶هزار تومان ازسوی هواپیمایی کاسپین فروخته می‌شود. هواپیمایی آسمان این پرواز را بیش از ۱۰.۵میلیون تومان به‌صورت اکونومی به فروش می‌رساند. همین پرواز برای ساعت ۱۵:۳۰دقیقه با قیمت ۱۰میلیون و ۵۸۸هزار تومان ازسوی هواپیمایی زاگرس فروخته می‌شود.
قیمت بلیت پرواز تهران-نجف ساعت ۲۰:۳۰دقیقه هواپیمایی وارش ۱۰میلیون و ۹۲۴هزار تومان است. هواپیمایی آتا نیز در بین ایرلاین‌ها رکوردار قیمت‌ها دیروز است؛ پرواز تهران-نجف این شرکت ۱۱میلیون و ۲۶۱هزار تومان برای صندلی اکونومی است. نرخ بلیت پرواز مذکور برای ۲۳تیرماه (امروز) بین حدود ۹.۲میلیون تا حدود ۹.۷میلیون تومان است. این افزایش قیمت درحالی روی می‌دهد که به گفته برخی شرکت‌های هواپیمایی، پروازهای عتبات به چارترکنندگان واگذار شده است. این در حالی است که پروازهای داخلی و خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی با سوخت جت تقریبا رایگان ۶۰۰تومان انجام می‌شود.
لازم است سازمان هواپیمایی کشوری تا تعیین‌تکلیف وضعیت آزادسازی قیمت سوخت به‌عنوان حاکمیت وارد این ماجرا شده و نقش تماشاچی را نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.