۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۵٬۲۲۹

نماینده مردم دشتستان در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست؛ در ارزیابی خود پیروی تخصیص بودجه‌های استانی بر مبنای عدالت گفت: متاسفانه لابی‌ها، روابط، ضوابط و قاعده‌مندی‌ها در رابطه با تخصیص بودجه استانی ارجحیت پیدا کرده است.

بودجه در اتاق شیشه‌ای!

آگاه: ابراهیم رضایی ادامه داد: درواقع برخی رویکرد نامناسب در توزیع منابع بودجه‌ای باعث توسعه نامتوازن برخی استان‌ها در کشور شده است که باید در این بخش تجدید نظر شوند رفع این مشکل هم در مجلس و هم در سازمان برنامه و بودجه باید مبنای کار قرار گیرد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید جلوی لابی‌ها پیرو تخصیص منابع بودجه‌ای گرفته شود، ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود که افراد منابع بیشتری را برای استان خود سرازیر می‌کنند که این مسئله هم می‌تواند شکاف بین استان‌ها را بیشتر و همچنین موجب اعتراض و نارضایتی مردم شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان اینکه لابی برای منابع بودجه و این قبیل رفتارها می‌تواند به بی‌عدالتی منجر شود، ادامه داد: این قبیل رفتارها همچنین برخلاف نص صریح قانون بوده چراکه قانون اساسی به توزیع عادلانه امکانات تاکید دارد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما انتظار داریم لوایح بودجه به‌گونه‌ای تنظیم و هم به‌گونه‌ای تصویب شود که اتفاقات تلخی در رابطه با لابی برای منابع بودجه رخ ندهد؛ متاسفانه گاهی استان‌هایی که تعداد نماینده کمتری دارند سهمشان از اعتبارات ‌و پروژه‌های ملی کمتر است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین فرآیند تخصیص بودجه در کشور متاسفانه غیرشفاف بوده و لازم است این منابع در یک اتاق شیشه‌ای قرار گیرد تا مورد نظارت عموم مردم باشد. بااین‌حال گاهی گزارش‌هایی در رابطه تخصیص بودجه ازسوی دیوان محاسبات ارائه می‌شود که باید گفت این گزارش‌ها حداقلی است و باید بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.