رییس‌جمهوری منتخب از هفته آینده به‌صورت رسمی فعالیت خود را در میدان پاستور آغاز می‌کند و فصل جدیدی از کار و تلاش در قوه مجریه کلید می‌خورد.

دولت چهاردهم چگونه می‌تواند مسیر شهید رئیسی را دنبال کند؟

آگاه: «مسعود پزشکیان» در بزنگاه انتخابات بارها بر استفاده از نظرات کارشناسی تاکید می‌کرد و امروز هم که راهی پاستور شده است، آغوش خود را برای دریافت ایده‌های کارشناسان باز کرده و می‌خواهد با خرد جمعی برای اداره کشور تصمیم‌گیری کند.
او به‌تازگی در دیدار با نمایندگان فعلی و ادوار مجلس گفته بود: اگر راه درست را رفتم و به این حرف‌ها پایبند بودم قبولم کنید؛ اگر نه، انذارم کنید. اگر بیخودی از من تعریف کنید، تصور می‌کنم کسی شده‌ام؛ این شما هستید که من را تبدیل به یک آدم غیرمتعارف می‌کنید. هیچ فرقی نکرده فقط مسئولیت من بیشتر شده، این بار سنگین باید کمکم کنید تا عملیاتی کنم.
با توجه به درخواست رییس‌جمهوری منتخب برای ارائه نظرات کارشناسی و طرح دیدگاه‌ها و نظرات مختلف باز شدن گرهی از مشکلات مردم با سه فعال سیاسی درباره مهم‌ترین اقداماتی که دولت چهاردهم باید انجام دهد گفت‌وگو کردیم. ضمن آنکه از سوی آنها اشاره‌ای هم به خدمات صورت‌گرفته ازسوی دولت سیزدهم و به‌ویژه شهید آیت‌الله رئیسی که کار را برای دولت جدید هموار کرده شد.

دولتِ پزشکیان روند رو به رشد دولت سیزدهم را ادامه دهد

دولت چهاردهم چگونه می‌تواند مسیر شهید رئیسی را دنبال کند؟
پرویز سروری، عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در بیان اقدامات اقتصادی دولت سیزدهم به افزایش صادرات نفت تا دومیلیون بشکه و حمایت‌های معیشتی از اقشار کم‌برخوردار اشاره کرد و گفت: در روزی که آقای رئیسی شهید شد به اعتراف وزیر خارجه آمریکا، حدود دومیلیون بشکه نفت علی‌رغم تحریم‌های آمریکا می‌فروختیم و منابع آن را وارد کشور می‌کردیم.
وی اظهار کرد: دولت سیزدهم موفق شد تقریبا هفت دهک کشور را در پوشش معیشتی قرار دهد و سعی شده بود با دادن بسته‌های معیشتی، افزایش قیمت برخی اقلام فریز شود و کالاها با قیمتی مناسب‌تر در اختیار دهک‌ها قرار بگیرد که این سبب کاهش ضریب جینی و فاصله طبقاتی شده بود.
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، برنده این انتخابات را ملت ایران دانست و با اشاره به توطئه‌های دشمن علیه انتخابات، تصریح کرد: علی‌رغم تحریم گسترده و عملیات وسیع رسانه‌ای امپریالیسم خبری برای عدم حضور مردم در انتخابات، مردم ما با بصیرت خود مشارکت را افزایش داده و نقشه دشمن را نقش بر آب کردند.
سروری توصیه‌ای هم به «مسعود پزشکیان» به‌عنوان نهمین رییس‌جمهوری ایران کرد و گفت: منتخب مردم به این واقعیت توجه داشته باشد که سیاست‌های موجه شهید رئیسی گام‌های موثری را برای پیشرفت اعتلا و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به وجود آورد. هم رهبر انقلاب و هم مردمی که در تشییع گسترده شهید رئیسی شرکت کردند از رییس‌جمهوری منتخب توقع دارند که آن روند ادامه پیدا کند و امیدواریم این اتفاق در مدیریت آقای پزشکیان به وجود بیاید و امیدواریم که او با دولتی متعادل، کارآمد و کاری بتواند این نقش را ایفا کند و روند روبه‌رشدی که در سه سال دولت شهید رئیسی شاهد بودیم در دولت چهاردهم ادامه پیدا کند.

کاهش ۸/۸ درصدی نرخ بیکاری در دولت سیزدهم

دولت چهاردهم چگونه می‌تواند مسیر شهید رئیسی را دنبال کند؟
امیررضا واعظ آشتیانی، عضو شورای مرکزی جمعیت یاران انقلاب اسلامی به فروش نفت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ما فراموش نکردیم که آقایان (دولت سابق) مدعی بودند فقط باید کدخدا اجازه بدهد که نفت فروخته شود! چه اتفاقی افتاد که کدخدایی که شما از آن هراس داشتید و روزانه ۲۰۰هزار بشکه تولید می‌کردید در دولت شهید رئیسی به تولید یک میلیون و سپس سه‌میلیون بشکه نفت رسید؟ چه اتفاقی رخ داد که در دولت سیزدهم کاهش نرخ بیکاری به حدود ۸/۸درصد رسید؟
وی به اعتراف آمریکایی‌ها درخصوص فروش نفت اشاره و اظهار کرد: اداره اطلاعات انرژی آمریکا ادعا می‌کند که درآمد حاصل از فروش نفت ایران در سال۲۰۲۳، بالغ بر ۵۴میلیارد دلار بوده است. آیا باز هم مدعی هستید که صادرات اینگونه که توسط دولت سیزدهم با دیپلماسی اقتصادی و دیپلماسی سیاسی و رایزنی‌هایی انجام شد، آمریکایی‌ها اجازه آن را دادند؟!
این فعال سیاسی خطاب به دولتمردان سابق دولت روحانی افزود: آمریکایی‌ها تحریم و فشارهای حداکثری را بر ما مستولی کرده بودند. چگونه است که امروز شما مدعی می‌شوید که ما با چراغ سبز آمریکا نفت فروختیم؟ اگر این چراغ سبز بود، چرا شما به‌واسطه تعظیم‌تان در مقابل آمریکایی‌ها آن چراغ سبز را روشن نکردید؟ این نشان می‌دهد که تدبیر و دیپلماسی سیاسی و اقتصادی چقدر می‌تواند اثرگذار باشد.
واعظ آشتیانی تصریح کرد: شما مدعی بودید که تولید گندم توجیه اقتصادی ندارد و کشور را از خودکفایی در تولید گندم محروم کرده بودید. با این ادعا و اینکه چشمتان به خرید خارجی بود، قرار بود چه اتفاقاتی پشت این خریدهای خارجی بیفتد؟
وی با بیان اینکه امیدواریم حرکت دولت آقای پزشکیان به سمتی باشد که از نقاط قوت دولت شهید رئیسی حمایت کند و نقاطی که فرصت نشد در دولت قبل به آنها پرداخته شود، این دولت به آن بپردازد و شرایط را بهبود بخشد، گفت: ما امیدواریم روزی برسد که دولت‌ها به‌صورت دوی‌امدادی خدمات و اقداماتشان را تحویل دولت بعدی بدهند و دولت بعدی با سرعت بیشتر کار را به پیش ببرد.

پزشکیان با تشکیل تیم اقتصادی قوی مسیر شهید رئیسی را دنبال کند

دولت چهاردهم چگونه می‌تواند مسیر شهید رئیسی را دنبال کند؟
حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به سفرهای استانی رییس‌جمهوری شهید اشاره می‌کند و می‌گوید: آقای رئیسی ۹سفر به استان خوزستان داشت. کمتر در دوره‌های گذشته چنین رفت‌وآمدی ازسوی رییس‌جمهوری به استان‌های محروم انجام می‌شد. این اقدامات دولت به بهبود شرایط مردم بسیار کمک کرد و البته کارهای نیمه‌کاره‌ای هم وجود دارد که باید استمرار پیدا کند و در دولت جدید دنبال شود. وی افزود: ملت ایران در ۱۵تیرماه با حضور حماسی خودشان در پای صندوق‌های رأی از میان دو کاندیدا که به دور دوم رقابت رسیده بودند، آقای پزشکیان را انتخاب کردند.
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امیدوارم آقای پزشکیان با تشکیل یک تیم قوی اقتصادی و سیاسی کاری کنند که مسیری را که شهید رئیسی آغاز کرده و ریلی که گذاشته بود با سرعت و شتاب بیشتر و بهبود کیفیت‌ها استمرار پیدا کند و به شکلی باشد که وضعیت اجتماعی و اقتصادی مردم خصوصا وضعیت معیشتی خانواده‌های متوسط و به پایین جامعه ما بهبود پیدا کند، گفت: توفیق رییس دولت چهاردهم و هیات دولت او را که ان‌شاءالله بعد از تحلیف تعیین خواهند شد از خداوند خواستارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.