بامداد جمعه بیست‌ونهم تیر، یمنی‌های سلحشور در ادامه حمایت‌های خود از ملت فلسطین و ساکنان نوار غزه و در پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست، در عملیاتی ویژه و منحصربه‌فرد، هدفی ازپیش‌تعیین‌شده را در شهر تل‌آویو، پایتخت خودخوانده صهیونیست‌ها به‌صورت دقیق و با موفقیت هدف قرار دادند.

وحشت صهیونیست‌ها از خنجر یمنی

آگاه: رزمندگان یمنی در جریان این عملیات متهورانه و غافلگیرانه از پهپاد جدیدی با نام «یافا» رونمایی کردند و ساختمانی را در غرب شهر تل‌آویو هدف قرار دادند و با کشته و زخمی کردن حدود ۱۰اشغالگر، صهیونیست‌ها را در شوک و هراس فروبردند.
«یافا»ی یمنی‌ها با پیمودن مسیر دوهزار و ۲۰۰کیلومتری از استان صعده، دریای سرخ، صحرای سینا و پشت سرگذاشتن تمامی سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا، انگلیس و رژیم‌های تحت فرمان ازجمله اردن، عربستان و مصر توانست به عمق سرزمین‌های اشغالی برسد و صهیونیست‌ها را مانند عملیات هفتم اکتبر در خواب غافلگیر کند. در این عملیات هدفمند، سامانه‌های پدافندی صهیونیست‌ها نیز عبور تک پهپاد خاص مقاومت را تشخیص ندادند و فعال نشدند و ناکارآمدی خود را به‌طور کامل به نمایش گذاشتند تا پیامِ «تل‌آویو ناامن است» راحت‌تر به جهان مخابره شود و همین مسئله سران ناتوان رژیم اشغالگر و متحدانش در ائتلاف غربی - عربی را به‌شدت خشمگین کرد. عبور بدون مشکل «یافا» این پرنده یمنی از تمامی سامانه‌های دفاع هوایی، موضوع ساده‌ای نیست، چراکه معادلات را در منطقه و جهان تغییر داد و حامل یک پیام واضح و شفاف برای صهیونیست‌ها و متحدان این رژیم جنایتکار بود؛ رژیمی که به جنایت در نوار غزه اصرار دارد و به دنبال جنگ در جنوب لبنان است.

تجاوزِ کور صهیونیست‌ها به یمن
عملیات ارتش یمن و عبور پهپاد یافا و فعال نشدن سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل و متحدانش، آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها را بیش از پیش آشکار کرد. در همین راستا، آنها برای گریز از شکست، با همراهی و پشتیبانی آمریکا و انگلیس مجددا به خاک یمن تجاوز کردند. هواپیماهای رژیم صهیونیستی عصر روز شنبه شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند. هواپیماهای رژیم اشغالگر در این حمله مخازن نفت را هدف قرار دادند که منجر به وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ای در مناطق اطراف آن شد. رسانه‌های یمنی گزارش دادند این حمله با استفاده از جنگنده‌های اف۳۵ صورت گرفت. وزارت بهداشت یمن اعلام کرد این حمله چند شهید و مجروح برجای گذاشته است. یک مقام آمریکایی هم در گفت‌وگو با وبگاه عبری واللا، حمله جنگنده‌های اف۳۵ اسرائیلی به الحدیده را تایید و این حملات را در واکنش به حمله پهپادی به تل‌آویو برشمرد. این مقام آمریکایی گفته است که حمله توسط رژیم اسرائیل و در پاسخ به حمله پهپادی روز جمعه یمن به تل‌آویو صورت گرفت. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در جریان این حملات، نیروگاه برق و مخازن نفتی شهر و بندر الحدیده را در نزدیکی ساحل دریای سرخ (غرب استان) هدف قرار دادند؛ بندر الحدیده در حومه شمال‌غرب شهر الحدیده واقع شده و با پایتخت حدود ۱۴۵کیلومتر و تا سرزمین‌های اشغالی (بندر ایلات) هزار و ۸۲۰کیلومتر فاصله دارد.
رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن مخازن نفتی و سوختی در تلاش است شریان‌های اقتصادی یمن را که همزمان در تحریم و محاصره است، قطع کند و صنعا را زیر فشار قرار دهد تا خود از عملیات‌های پهپادی و موشکی انصارالله در امان بماند اما روند تحولات نشان می‌دهد این سناریو با شکست روبه‌رو می‌شود و یمنی‌ها برای حمله به اسرائیل آماده‌تر از هر زمان دیگری هستند.
 در همین راستا، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه با افشای چند عملیات موفق دیگر یمن علیه منافع اشغالگران صهیونیست، تاکید کرد که پاسخ یمن به تجاوز اسرائیل به بندر الحدیده حتمی خواهد بود. هنوز دقایقی از این سخنان یحیی سریع نگذشته بود که نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از عملیات کم‌سابقه موشکی علیه اهداف مهم در بندر ایلات خبر داده و تصریح کردند که اهداف موردنظر در این حملات با موفقیت مورد اصابت قرار گرفته است. در بیانیه مزبور، از عملیات مشترک نیروهای دریایی و هوایی یمن شامل پهپادها و حمله موشکی علیه کشتی آمریکایی «بومبا» در دریای سرخ نیز خبر داده شد. بر اساس این گزارش حمله مذکور با موشک‌های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده و به صورت مستقیم کشتی آمریکایی را هدف قرار داد. نیروهای مسلح یمن در این بیانیه بر حق کامل خود در دفاع از یمن ضد تجاوز آمریکایی- انگلیسی - صهیونیستی تاکید و تصریح کرده که تجاوز اسرائیل، یمن را از مواضع ثابت خود در قبال مظلومیت ملت فلسطین منصرف نمی‌کند. این بیانیه خاطرنشان کرد که عملیات دریایی یمنی‌ها ضد کشتی‌های صهیونیستی وآمریکایی و انگلیسی یا حملات صورت‌گرفته ضد بنادر سرزمین‌های اشغالی تنها با توقف تجاوز و رفع محاصره نوار غزه متوقف خواهد شد. نیروهای مسلح یمن درعین‌حال تصریح کردند که واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن قطعا انجام خواهد شد و این واکنش بزرگ و قوی خواهد بود.

فلج شدن بندر صهیونیستی
مسئولان بندر ایلات واقع در اراضی اشغالی نیز از فلج شدن این بندر در اثر حملات نیروهای مسلح یمن خبر دادند. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اذعان کرد: یمنی‌ها بندر ایلات را فلج کرده‌اند. در ادامه این گزارش به نقل از مدیر اجرایی بندر ایلات واقع در اراضی اشغالی آمده است: ما آماده‌ایم ۵۰درصد از کارکنان را اخراج کنیم و این روند از هفته کنونی آغاز می‌شود. وی همچنین اذعان کرد: این اقدام به دلیل فلج شدن بندر ایلات بعد از حملات یمنی‌ها و عدم حمایت کابینه تل‌آویو از این بندر صورت می‌گیرد. در همین خصوص مدیرکل بندر ایلات نیز اعلام کرده است که حملات نیروهای مسلح یمن علیه این بندر ۵۰میلیون شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) به تل‌آویو خسارت وارد کرده است.
در تحول دیگری، شبکه۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به وحشت در محافل صهیونیستی نسبت‌به واکنش یمنی‌ها به تجاوز اخیر این رژیم به بندر الحدیده تصریح کرد که نیروی هوایی ارتش در تمامی سرزمین‌های اشغالی در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد. روزنامه اسرائیل هیوم نیز گزارش کرد که نیروی دریایی در منطقه ایلات در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است. ألون بن دیوید، تحلیلگر نظامی شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گفت: این ادراک عمومی در اسرائیل وجود دارد که طی روزهای آینده وارد تبادل حملات با یمن خواهیم شد. وی ادامه داد: ما در آینده شاهد شلیک موشک‌های بالستیک پیشرفته‌تر خواهیم بود و یمنی‌ها این قدرت را دارند، علاوه بر اینکه آنها هواپیماهای بدون سرنشین زیادی دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.