پس از ترور اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی، ایران با استناد به ماده۵۱ منشور سازمان ملل اعلام کرد که پاسخی قاطع و پشیمان‌کننده در انتظار این رژیم است و رهبر انقلاب هم فرمودند که «خونخواهی» هنیه را وظیفه‌ خود می‌دانیم.

اراضی اشغالی یا سرزمین اشباح

آگاه: همه قرائن و شواهد حاکی از آن است که وعده صادق دیگری در راه است و مجازات سخت صهیونیست‌ها امری قطعی است. گناه بزرگ رژیم اشغالگر در ترور اسماعیل هنیه در تهران، غیرقابل اغماض است و صهیونیست‌ها به‌زودی ضربِ شست انتقام ایران اسلامی را مجددا خواهند چشید. 
سرزمین‌های اشغالی از هراس انتقام ایران، به سرزمین اشباح تبدیل شده‌اند و اشغالگران در تب و تاب به سر می‌برند. در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رهبر ارشد حماس، اسماعیل هنیه، مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌‎ان» پیش‌بینی کردند که حمله انتقام‌جویانه ایران ظرف روزهای آینده انجام می‌گیرد. طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی برآورد کرده‌اند که احتمالا حمله جمهوری اسلامی ایران مشابه حملات موشک‌های بالستیک و پهپادی ایران در ماه آوریل که در پاسخ به حمله ساختمان کنسولی ایران در دمشق صورت گرفت، باشد اما احتمالا از آن بزرگ‌تر و پیچیده‌تر باشد و در هماهنگی با نیروهای مقاومت منطقه صورت بگیرد. «سی‌ان‌ان» در گزارش خود قید کرده دبیرکل حزب‌الله سیدحسن نصرالله در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرمانده حزب‌الله فؤاد شکر و رهبر ارشد حماس اسماعیل هنیه، اشاره کرده که احتمالا یک حمله هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی در جریان باشد. دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی پنجشنبه هفته گذشته خود تصریح کرد از آن‌جایی‌که صهیونیست‌ها با همه وارد نزاع و جنگ شده‌اند، نمی‌دانند که پاسخ از کجا خواهد بود. ممکن است این پاسخ جداگانه یا هماهنگ باشد. «تهدیدات ایران را باید جدی گرفت»، این جدیدترین اعتراف سخنگوی شورای امنیت ملی و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید «جان کربی» پس از ترور رییس فقید دفتر سیاسی حماس، اسماعیل هنیه به دست رژیم اسرائیل است. وی که روز چهارشنبه دهم مرداد و پس از ترور هنیه گفته بود «هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که تشدید تنش در خاورمیانه قریب الوقوع باشد»، اکنون عنوان می‌کند که ایران در عمل ثابت کرده که توان و تمایل حمله به اسرائیل را دارد و باید تهدیدات مقامات ایران را جدی تلقی کرد. وال استریت ژورنال هم در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشته که دولت بایدن اکنون رویکردی محتاطانه را در پیش گرفته است. نیویورک‌تایمز هم از آمادگی ایران برای دومین حمله مستقیم به اسرائیل خبر داده است. در گزارش این نشریه آمریکایی قید شده که ایران در ۱۴ آوریل (۲۵فروردین) و در پاسخ به تجاوز اسرائیل به بخش کنسولی سفارتش در دمشق، عملیات «وعده صادق» را انجام داد که در طی آن حدود ۱۲۰موشک بالستیک، ۳۰موشک کروز و ۱۷۰پهپاد به‌سوی فلسطین اشغالی پرتاب شد.

صهیونیست‌ها از ترس، متوسل به ائتلاف شدند
البته جدیت ایران در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم اسرائیل را مقامات این رژیم زودتر درک کرده‌اند، چنانکه سخنگوی ارتش این رژیم «دانیل هاگاری» با بیان اینکه نظامیان اسرائیلی در آماده‌ باش هستند، از ساکنان اراضی اشغالی خواسته که «هوشیار» باشند. یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز از بیم حملات کوبنده محور مقاومت در منطقه خواستار تشکیل ائتلافی برای حفاظت از این رژیم در برابر «ایران و گروه‌های نیابتی‌اش» شد. وزارت جنگ صهیونیستی در بیانیه‌ای گفت که گالانت جمعه در گفت‌وگو با «جان هیلی» وزیر دفاع انگلیس درباره «آمادگی و قابلیت‌های نظامیان اسرائیلی برای دفاع از اسرائیل در همه جبهه‌ها صحبت کرد و بر اهمیت ایجاد ائتلافی به منظور دفاع از اسرائیل در برابر ایران و گروه‌های نیابتی‌اش تاکید کرد.»
آماده‌سازی پناهگاه‌ها و هشدار سفر به ۴۰کشور ازجمله اقداماتی است که این روزها در سرزمین‌های اشغالی انجام شده است. درحالی‌که هنوز مشخص نیست ابعاد و زمان پاسخ ایران چگونه خواهد بود، گمانه‌زنی‌های زیادی در این مدت مطرح شده است. یک مقام آمریکایی در این رابطه به وال‌استریت ژورنال گفته که «انتظار داریم حمله ایران قبل از پایان هفته انجام شود». در این میان مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا جان بولتون در اظهاراتی عنوان کرده که ایران قطعا از اسرائیل انتقام خواهد گرفت و خسارت‌های سنگین برای اسرائیل خواهد داشت و تاثیرگذار و قوی خواهد بود. روزنامه اسرائیلی معاریو هم عنوان کرده که برآورد می‌شود خطوط برق و ارتباطات اسرائیل ازسوی ایران هدف قرار بگیرد. شبکه «الجزیره» به نقل از روزنامه معاریو نوشت: شماری از بیمارستان‌های اسرائیل مقادیر زیادی سوخت و دستگاه‌های تولید برق ذخیره کرده‌اند و پارکینگ خودروها برای استفاده بیمارستان‌های دارای استحکامات تخلیه شده‌اند. معاریو همچنین خبر داد ارتش اسرائیل مرخصی تمام یگان‌های رزمی و تشکیلات آموزشی را لغو کرده است. براساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته دامنه کاهش فعالیت کارخانه‌ها در شمال فلسطین اشغالی را به میزان ۴۰کیلومتر از مرزهای لبنان گسترش دهد. رسانه‌های اسرائیلی همچنین طی روزهای گذشته خبر داده‌اند شهرک‌نشینان به علت هراس از عملیات انتقام‌جویانه مقاومت مقادیر زیادی مواد غذایی ذخیره کرده‌اند و در حال آماده‌سازی پناهگاه‌ها هستند. رسانه‌های اسرائیلی همچنین گزارش داده‌اند کابینه تل‌آویو وزرا و مقامات ارشد این رژیم را ملزم به تهیه تلفن‌های ماهواره‌ای کرده است.
شرکت‌های هوایی نیز مقصد اراضی اشغالی را از اهداف پروازی خود خارج ساخته‌اند؛ شرکت هوایی آیبریای اسپانیا پروازهای خود را به اسرائیل لغو کرد. ایرفرانس و شرکت هلندی ترانساویا هم تعلیق پروازهای خود را به مقصد اراضی اشغالی تمدید کردند. روز جمعه شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام هلند خبر داده بود به‌دلیل وضعیت امنیتی خاورمیانه، پروازهای برنامه‌ریزی‌شده خود به تل‌آویو را دست‌کم تا ماه اکتبر (۱۰مهرماه) لغو می‌کند. پیش از این، خطوط هوایی آمریکایی یونایتد و دلتا، خط هوایی آلمانی لوفت‌هانزا و هواپیمایی ایر ایتالیا اعلام کرده بودند به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی، پروازهای خود به اسرائیل را برای روزهای پیش‌رو لغو کرده‌اند. شرکت هواپیمایی ویزایر هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به‌دلیل تشدید تنش‌ها در منطقه، پروازهای خود به اسرائیل و اردن و از این دو کشور به سایر نقاط دنیا را به‌طور موقت و تا چهار آگوست به حالت تعلیق درمی‌آورد.

حمله‌ای ۳۶۰ درجه‌ای
اما هراس و وحشت سایه افکنده بر اراضی اشغالی، نشات گرفته از قدرت تهاجمی ایران اسلامی و بازوهایش در محور مقاومت است؛ به تصریح تحلیلگران منطقه‌ای و نظامی، انتقام ایران از اسرائیل در ماجرای هنیه و مجازات سختی که انتظار صهیونیست‌ها را می‌کشد، به مراتب قوی‌تر و گسترده‌تر از عملیات وعده صادق خواهد بود. حمله ۲۵ فروردین (وعده صادق) صرفا محدود به چند پایگاه نظامی صهیونیست‌ها از جمله «نواتیم» و «رامون» در جنوب اراضی اشغالی در صحرای نقب بود، اما حمله‌ای که در پیش است به تصریح کارشناسان، ۳۶۰درجه‌ای خواهد بود و صهیونیست‌ها را از چهار جهت جغرافیایی در منگنه قرار می‌دهد. پهپادهای حزب‌الله و انصارالله طی چند ماه اخیر بارها وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند. بامداد جمعه بیست‌ونهم تیر، یمنی‌های سلحشور در ادامه حمایت‌های خود از ملت فلسطین و ساکنان نوار غزه و در پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست، در عملیاتی ویژه و منحصربه‌فرد، هدفی از پیش تعیین‌شده را در شهر تل‌آویو پایتخت خودخوانده صهیونیست‌ها به‌صورت دقیق و با موفقیت هدف قرار دادند. رزمندگان یمنی در جریان این عملیات متهورانه و غافلگیرانه از پهپاد جدیدی با نام «یافا» رونمایی کردند و ساختمانی را در غرب شهر تل‌آویو هدف قرار دادند و با کشته و زخمی کردن حدود ۱۰اشغالگر، صهیونیست‌ها را در شوک و هراس فروبردند. حزب‌الله نیز ۱۰روز قبل، تصاویر نفوذ پهپاد تجسسی هدهد۳ به آسمان الجلیل و حیفا را منتشر کرد که ضمن طی کردن مسافتی طولانی، از خیابان‌ها و ساختمان‌ها و اماکن نظامی صهیونیست‌ها تصویربرداری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.