۱۵روزی از ترور شهید اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی و یکی از رهبران حماس، در ساعت ۱:۳۷ بامداد ۱۰مرداد ۱۴۰۳ به وقت ایران (۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴)، به همراه محافظ شخصی خود در تهران، و ۱۶روز از ترور «فواد شکر» از فرماندهان برجسته حزب‌الله لبنان در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور می‌گذرد اما با گذشت روزها از این جنایات غیرانسانی آرامش به چشمان صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی نیامده است و هرچه از زمان ترور می‌گذرد آنها خود را به لحظه انتقام و خونخواهی ایران و گروه‌های مقاومت نزدیک‌تر و نزدیک‌تر می‌بینند و این انتظار و بلاتکلیفی آنها را بیش از پیش در ترس و وحشت فرومی‌برد.

وحشت بی‌پایان در سرزمین‌های اشغالی

آگاه: در پی شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر، مقامات و مسئولان ارشد ایران و محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان فرمانده را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت. اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور اخیر شهید «اسماعیل هنیه» رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود روزبه‌روز افزایش می‌یابد. رادیو رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را دربرگرفته و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

نتانیاهو با ترور «هنیه» و «فواد شکر» اشتباه کرد
روز چهارشنبه اسحاق بریک، ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، گفت که نتانیاهو پیامدهای خطرناک تصمیم‌ها و اقدامات خود را پیش‌بینی نکرده بود. وی با ادعای اینکه نتانیاهو اقداماتی را برخلاف موضع و خواست آمریکا انجام داده است، افزود: از دیدگاه رییس‌جمهوری آمریکا، نتانیاهو که با اقدامات خود باعث ایجاد تنش در منطقه شده است، به پیامدهای خطرناک این اقدامات فکر نکرده بود. بریک گفت: آخرین تصمیم اشتباه نتانیاهو، ترور هنیه و فؤاد شکر در زمان غیرمناسب بود که آتش جنگ را در غرب آسیا روشن کرد.

در جنگ تنها خواهیم ماند
«اسحاق بریک» همچنین در گفت‌وگوی دیگر با یک رسانه رژیم اشغالگر به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم درباره همراهی نکردن با سیاست‌های «جو بایدن» رییس‌جمهوری آمریکا هشدار داد و گفت: اگر نتانیاهو به (خواست) رییس‌جمهوری بایدن پاسخ مثبت ندهد و با او همراهی نکند، ما در نبرد تنها خواهیم ماند. ارتش ما توان پیروزی کامل به تنهایی را ندارد و نجات و بقای اسرائیل زیر سوال خواهد رفت.
در همین پیوند، «یوسی هدار» تحلیلگر رسانه صهیونیستی هاآرتص نیز به نتانیاهو حمله کرد و گفت: سخن نتانیاهو درباره پیروزی مطلق عوام‌فریبی و نیرنگ‌بازی آشکار است. این در راستای فریب دادن اسرائیلی‌هاست. این تحلیلگر افزود: نتانیاهو باید بفهمد که وقتی ظرف ۱۰ماه نتوانسته بر حماس در نوار غزه پیروز شود، دیگر هم پیروز نخواهد شد.
نتانیاهو پیش از این گفته بود: اسرائیل تنها یک راه پیش روی خود دارد و آن تحقق پیروزی قاطع است و این یعنی از بین‌بردن توانمندی‌های نظامی و حاکمیت حماس و آزادی اسرای موجود در آنجاست، این پیروزی هم محقق می‌شود، اجرای دستورات نخست‌وزیر برای همه ازجمله گالانت الزامی است.
این درحالی است که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه وعده‌های «پیروزی مطلق» نتانیاهو در جنگ کنونی را یاوه خواند و گفت که او شجاعت اتخاذ تصمیمات سخت را ندارد. سخنان گالانت از جلسه‌ای که پشت درهای بسته برای گزارش به اعضای کمیسیون امنیت و سیاست خارجی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی برگزار شد، به رسانه‌های رژیم صهیونیستی درز پیدا کرد.
شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بعد از اینکه گالانت در جلسه کمیسیون امنیت و سیاست خارجی کنست اعلام کرد که دستیابی به پیروزی قاطع یاوه‌ای بیش نیست، نتانیاهو از طریق دفتر نخست‌وزیری بیانیه‌ای شدیداللحن علیه وزیر جنگ رژیم اسرائیل صادر کرد و در اختیار رسانه‌های این رژیم قرار داد.

اقتصاد اسرائیل در حال فروپاشی ‌است
نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی که روز گذشته داشت درباره فروپاشی اقتصاد این رژیم هشدار داد و گفت: با تداوم بحران اقتصادی، اسرائیل دیگر توان تامین امنیت خود و مقابله با ایران را نخواهد داشت.
یائیر لاپید، نخست‌وزیر سابق و رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی، به فرافکنی مقامات کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم درباره کاهش رتبه اعتباری رژیم اسرائیل در نهادهای بین المللی اعتبارسنجی اعتراض کرد و گفت: بیانیه‌های نتانیاهو و بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی او مبنی بر اینکه جنگ (علیه غزه) عامل اصلی کاهش رتبه اعتباری اسرائیل معرفی شده است، دروغی بیش نیست.
نخست‌وزیر سابق رژیم اشغالگر با اشاره به کاهش رتبه اعتباری اقتصاد این رژیم پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در هفت اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، گفت: نهادهای بین‌المللی اعتبارسنجی در جولای ۲۰۲۳ که هنوز جنگ شروع نشده بود، برآوردشان از اقتصاد اسرائیل منفی بود.
لاپید، جنگ علیه غزه را نیز در کاهش رتبه اعتباری رژیم اشغالگر بی‌تاثیر ندانست و افزود: بعد از شروع جنگ، اقتصاد اسرائیل به بدترین شکل ممکن مدیریت شد و باعث نزول بیشتر رتبه اعتباری آن در نهادهای بین المللی اعتبارسنجی شد. وی گفت: ما با یک فاجعه اقتصادی روبه‌رو هستیم که می‌تواند امنیت ما را نیز به خطر اندازد.
این مقام صهیونیست با اشاره به تاکید ایران بر پاسخ دادن به ترور شهید اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی سابق جنبش حماس در تهران، افزود: بحران اقتصادی مانع آن خواهد شد که ما بتوانیم نیازهای امنیتی خودمان را به‌خوبی تامین کنیم؛ ارتش را تقویت کنیم و سامانه‌هایی را به وجود آوریم که با کمک آنها بتوانیم در مقابل تهدید ایران بایستیم.

فشار مضاعف روی مراکز روان درمانی اسرائیل‌
بنا بر اعلام منابع خبری عزم جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان برای گرفتن انتقام ترور شهیدان اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب‌الله تاثیر گسترده‌ای روی شهرک‌نشینان صهیونیست گذاشته و تماس‌ها با مراکز روان‌درمانی و خرید و انبار کردن دارو افزایش چشمگیری داشته است.
همچنین صهیونیست‌ها از بیم حمله ایران و حزب‌الله برای انبار موادغذایی و دارو به تکاپو افتاده‌اند و میزان اضطراب روحی آنها افزایش یافته است. پایگاه صهیونیستی «واللا» در گزارشی اذعان کرد که مراکز ارایه خدمات مشاوره و روان درمانی به سبب هراس از واکنش گسترده حزب‌الله یا ایران فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند. به نوشته این پایگاه، پس از اینکه مشخص شده حمله ایران و حزب‌الله حتمی است، مراکز خدمات روان‌درمانی این رژیم شاهد افزایش تماس شهرک‌نشینان صهیونیست است. این رسانه به تقاضای شدید صهیونیست‌ها برای خرید و انبار دارو و تجهیزات و لوازم کمک‌های اولیه نیز اشاره کرد.
رییس اتحادیه داروخانه داران رژیم صهیونیستی نیز به پایگاه واللا گفت: شاهد افزایش تقاضا برای خرید دارو ازسوی اسرائیلی‌ها هستیم. به دلیل وضعیت امنیتی مقادیر زیادی دارو به مدت سه ماه ذخیره می‌شود.

درگیری حریدی‌ها با پلیس به پادگان‌ها کشیده شد
درگیری حریدی‌ها با پلیس رژیم صهیونیستی یکی دیگر از اتفاقاتی بود که در رسانه‌های رژیم صهیونیستی مورد توجه قرار گرفت و نشان‌دهنده آشوب در سرزمین‌های اشغالی است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی از درگیری بین پلیس این رژیم و جوانان حریدی در یک پادگان نظامی در منطقه الجلیل در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
براساس این گزارش، جوانان حریدی که به زور برای خدمت وظیفه اجباری، از سراسر سرزمین‌های اشغالی برای خدمت در جلیله به این منطقه اعزام شده بودند، با پلیس درگیر و خواهان بازگشت به خانه شدند. پلیس رژیم صهیونیستی نیز دست کم ۱۲نفر از آنها را بازداشت کرد.
سه‌شنبه هفته گذشته نیز، منابع خبری صهیونیستی از یورش گروهی از ارتدوکس‌های حریدی به پایگاه «تل هاشومر» ارتش رژیم صهیونیستی، با هدف بیرون آوردن جوانان خود از آن خبر دادند. بر پایه گزارش این رسانه‌ها، هدف از یورش به پایگاه تل‌هاشومر، آن بود که حریدی‌هایی که به‌زور به خدمت اجباری اعزام شده بودند را از این پایگاه فراری دهند. حریدی‌ها پس از ورود به پایگاه تل هاشومر، شعار «خدمت اجباری بدتر از مرگ است» را سر دادند. دوشنبه هفته گذشته نیز محوطه این پایگاه، صحنه اعتراضات و زد و خورد حریدی‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی بود.
موضوع خدمت وظیفه حریدی‌ها ازجمله پیچیده‌ترین مشکلاتی است که رژیم صهیونیستی از زمان اعلام موجودیت جعلی خود با آن مواجه بوده و این امر، باعث ایجاد مشکلات سیاسی بزرگی بین جریانات سیاسی راست‌گرا و چپ‌گرای این رژیم و شکاف‌های عمیقی بین صهیونیست‌های سکولارها و ارتدوکس حریدی در سرزمین‌های اشغالی شده است.
سکولارها و چپ‌گرایان خواستار وادار کردن حریدی‌ها به خدمت اجباری هستند و راست‌گرایان ضمن دفاع از حریدی‌ها، از وادار کردن آنها به انجام این کار خودداری می‌کنند. حریدی‌ها هم‌اکنون خدمت وظیفه نمی‌روند و عمر خود را در مدارس دینی می‌گذرانند. جریان‌های چپ‌گرا و سکولار به دنبال تصویب قانونی برای لغو معافیت آنها از خدمت وظیفه هستند که با مقاومت حریدی‌ها و احزاب وابسته به آنها روبه‌رو شده است.
در شرایطی که رژیم اشغالگر با مشکل کمبود نیرو برای اعزام به جبهه‌های جنگ علیه غزه روبه‌روست، بحث بر سر قانون خدمت اجباری حریدی‌ها، به یکی از بحران‌های کابینه کنونی رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو تبدیل شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.