طبق گزارش رسانه‌های عبری، سامانه موقعیت‌یاب(جی‌پی‌اس) برای چندمین بار در اطراف تل‌آویو و حومه آن دچار اختلال شده است.

جی‌پی‌اس‌ها را مختل نکنید!

آگاه: رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که در پی تشدید تنش‌ها در منطقه، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از پیش از روش مختل کردن سیستم‌های موقعیت‌یاب (GPS) در مناطق مرزی استفاده می‌کند. این اقدام ارتش اشغالگر صهیونیستی با هدف مقابله با حملات پهپادی مقاومت اسلامی لبنان انجام می‌شود. پیش از این نیز رسانه‌های عبری‌زبان از وحشت شدید صهیونیست‌ها بعد از مواجه شدن با توقف برنامه‌های مکان‌یاب خود خبر داده بودند. 
به گزارش آگاه و براساس گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های عبری‌زبان، پارازیت ایجادشده توسط ارتش رژیم صهیونیستی بر سامانه مکان‌یاب جهانی جی‌پی‌اس به‌ویژه در منطقه تل‌آویو باعث شده است اختلالاتی در رفت‌وآمد و حمل‌ونقل ایجاد شود.
اما ترس عمده صهیونیست‌ها که آنها را وادار به مختل کردن سیستم‌های موقعیت‌یاب (GPS) کرده است، پهپادها و موشک‌های غرّان ایران اسلامی است که برای تحقق وعده صادق۲ و خونخواهی اسماعیل هنیه آماده هستند. در همین راستا یک منبع مطلع در نیروی هوافضای سپاه در واکنش به انسداد جی‌پی‌اس در شهرک‌های صهیونیست‌نشین گفت: ایران پیش از این به این موضوع چاره‌اندیشی کرده و تمامی موشک‌هایی که در ١٢سال گذشته ساخته شده‌اند از جی‌پی‌اس و در کل از هیچ یک از وسایل موقعیت‌یاب بین‌المللی استفاده نمی‌کنند.
در جریان عملیات وعده صادق یک نیز که در ۲۵فروردین‌ماه سال جاری تحقق یافت، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از یک هفته قبل و از ترس پاسخ ایران، اعلام کردند سیستم اختلال در GPS و اپلیکیشن‌های Waze و Google Maps و Gett و Vault و Wolt را فعال کرده‌اند. تصور و توهم صهیونیست‌ها این بود که به‌واسطه اختلال در این موقعیت‌یاب‌ها، موشک‌ها و پهپادهای ایرانی گسیل شده به‌سمت اراضی اشغالی زمینگیر می‌شوند! اما چنین نشد و در ۲۵فروردین، ده‌ها پهپاد و موشک ایران، به اهداف تعیین‌شده در شمال و جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی اصابت کردند تا فناوری بالا و پیشرفته تسلیحات ایرانی را به نمایش بگذارند. در شب وعده صادق یک، اختلال در جی‌پی‌اس‌ها هم به کار صهیونیست‌ها نیامد و مصاف متوسط‌ترین تسلیحات تهاجمی ایران با پیشرفته‌ترین حلقه‌های پدافندی اسرائیل، شکستی مفتضحانه را به صهیونیست‌ها و حامیان این رژیم درنده و کودک‌کش تحمیل کرد.
در شب وعده صادق یک، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به اختلال در جی‌پی‌اس‌ها اذعان کرد و گفت: «خدمات جی‌پی‌اس در چندین نقطه از کشور (اراضی اشغالی) در دسترس نیست و به‌طور موقت مسدود شده است، چون ایران ده‌ها پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است و در برخی مناطق جی‌پی‌اس وجود نخواهد داشت.» البته برخلاف تصور و توهم سخنگوی ارتش تروریستی اسرائیل، اختلال در جی‌پی‌اس‌ها، هیچ تاثیری در عملیات شخم‌زنی موشک‌ها و پهپادهای ایرانی نداشت و همگان دیدند که چگونه ادوات ایرانی بر سر پایگاه‌های به‌شدت محافظت‌شده‌ صهیونیستی نظیر «رامون»،«شلاخیم» و «نواتیم» فرود آمد.
در همان مقطع زمانی، شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد در پی اختلال سیگنال‌های جی‌پی‌اس در تعدادی از شهرهای اسرائیل از جمله تل‌آویو و قدس با هدف خنثی کردن حمله احتمالی موشکی یا پهپادی ایران یا گروه‌های موردحمایت آن در منطقه، زندگی ساکنان با اختلالات اساسی مواجه و باعث درماندگی سراسری شده است. کسانی که از برنامه‌های مسیریابی مثل نقشه گوگل در تل‌آویو استفاده می‌کنند گفتند که این برنامه‌ها موقعیت آن‌ها را در پایتخت لبنان یا مصر نشان می‌دهد. بسیاری از ساکنان فلسطینی اشغالی در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از این اختلالات را منتشر کرده که اختلال در پرداخت‌های آنلاین، سرویس‌های خودرویی و تحویل کالا آنلاین را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.