۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۵٬۵۴۴

میوه‌خشک‌کنی در منزل یکی از کسب‌وکارهای کوچک اما سودآور به شمار می‌رود که به‌راحتی در فضایی کوچک قابل انجام است.

میوه خشک کردن در منزل

آگاه: شما می‌توانید با دریافت وام مشاغل خانگی چنین ایده‌ای را پیاده‌سازی کرده و یک کار تولیدی را در منزل و با سرمایه کم شروع کنید. به یاد داشته باشید که مشاغل تولیدی پرسود هستند، به شرط اینکه از راه‌های بازاریابی و فروش محصول به خوبی آگاه بوده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.
امروزه بسیاری از افراد به‌دنبال یافتن شغل هستند. اما این اشخاص نمی‌دانند که شروع یک کسب‌وکار با سرمایه کم مانند مشاغل خانگی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری آنها باشد. برخی از افراد جویای کار این ایده را ناممکن و نشدنی تصور می‌کنند. درصورتی‌که حقیقت این است که با سعی و تلاش می‌توان به ایده‌های کوچک و دور از دسترس جامه عمل پوشاند.
ایران یکی از کشورهایی است که در زمینه کشاورزی سابقه‌ای طولانی دارد. همچنین تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف ایران باعث شده است که بتوان محصولات زراعی و باغداری گوناگونی را پرورش داد؛ بنابراین بخش کشاورزی به‌عنوان یکی از سه بخش اصلی اقتصاد محسوب می‌شود که نقش موثری در تامین غذا، رفاه جامعه و رشد اقتصادی کشور دارد.
انواع مدل‌های دستگاه میوه‌خشک‌کن در ابعاد گوناگونی طراحی و تولید می‌شوند. نمونه‌های کوچک‌تر و خانگی این تجهیزات فضای زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهند، همچنین آنها از برق تک‌فاز شهری استفاده می‌کنند. به‌طور معمول میوه‌خشک‌کن‌های خانگی و دستگاه میوه‌خشک‌کن نیمه‌صنعتی میزان مصرف برقی در حدود ۷۰۰وات تا دوکیلووات را دارد و کار با آنها نیز بسیار آسان است.
شما به‌راحتی می‌توانید میوه خشک‌های گوناگونی را در تمام فصول سال با کمک این ماشین‌آلات آماده و روانه بازار کنید. انواع مرکبات، توت‌ها، سبزیجات، انگور، موز، خرمالو و انبه تنها نمونه‌ای از این محصولات به شمار می‌روند. نکته مثبت این روش آن است که این میان وعده‌های خوراکی بدون هیچ مواد افزودنی خشک و وارد بازار مصرف می‌شوند. با ارائه این محصولات در بسته‌بندی زیبا قطعا خواهید توانست بازار هدف را پوشش دهید.

فضای موردنیاز 
در سال‌های اخیر، چیپس میوه یا میوه خشک طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل میوه‌خشک‌کنی در منزل یکی از پولسازترین کارهای تولیدی در خانه شناخته می‌شود. برای شروع این کسب‌وکارخانگی در ابتدا باید با روش‌های انجام آن، نیاز بازار، تجهیزات لازم، فضای موردنیاز و روش‌های نگهداری به‌خوبی آشنا شوید. بازاریابی مناسب و شناخت روند کار به شما کمک می‌کند که به درآمدهای بالا دست یابید.
برای اینکه یک کارگاه میوه‌خشک‌کنی را راه‌اندازی کنید، مساحت موردنیاز شما بستگی به ظرفیت تولید دارد؛ برای مثال در مشاغل خانگی که از دستگاه میوه‌خشک‌کنی با ابعاد کوچک استفاده می‌شود، یک سالن ۶ تا ۱۲متری بسیار مناسب است. زیرا در چنین کسب‌وکارهای کوچکی تعداد پرسنل نیز کم است.
اما برای کارگاه‌های بزرگ‌تر یا صنعتی به‌دلیل ظرفیت بالایی تولید میوه خشک و همچنین تعداد بیشتر اپراتور حداقل فضای موردنیاز ۱۵۰ تا ۲۰۰متر است. این میزان فضا گزینه‌ای ایده‌آل برای قرار دادن تجهیزات میوه‌خشک‌کنی با ابعاد بزرگ‌تر به حساب می‌آید؛ البته به یاد داشته باشید که برای راه‌اندازی کسب‌وکاری با این مقیاس باید مجوز کارگاه میوه‌خشک‌کنی دریافت کنید. برای راه‌اندازی این کار به ماشین‌آلات زیادی نیاز ندارید، در واقع دستگاه میوه‌خشک‌کنی و دستگاه اسلایسر میوه تنها تجهیزات موردنیاز هستند. حتی در شروع فعالیت خود می‌توانید از فر گاز خانگی نیز برای خشک کردن میوه‌ها استفاده کنید، به همین دلیل است که این شغل جزء مشاغل خانگی محسوب می‌شود.

درآمد میوه‌خشک‌کنی در منزل
کسب‌وکار خانگی میوه‌خشک‌کنی در منزل شغلی پرسود است که به افزایش درآمد خانوارها کمک می‌کند. به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد علاقه دارند که در این زمینه فعالیت کنند؛ البته محاسبه درآمد حاصل از فروش میوه خشک به‌طور دقیق امکان‌پذیر نیست.
برای شروع تاسیس کارگاه میوه‌خشک‌کنی پیش از اقدام به هر کاری باید میزان سرمایه لازم را بررسی کنید. همچنین شما باید مدارک لازم برای اخذ مجوزهای مربوطه را آماده کرده و نسبت‌به دریافت آنها مبادرت ورزید. درنهایت باید هزینه خرید تجهیزات و دستگاه‌های میوه‌خشک‌کنی را تخمین زده و سپس میزان سود حاصل از میوه‌خشک‌کنی را محاسبه کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.