رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه نهم مرداد، در حمله هوایی به ساختمانی مسکونی در منطقه ضاحیه بیروت شهید «فواد شکر» را با شلیک سه موشک هدف عملیات تروریستی خود قرار داد. 

گریه‌های صهیونیست‌ها در راه است

آگاه: شهید فواد شکر، همانند دیگر فرماندهان بزرگ مقاومت که نقش محوری در وارد کردن ضربات مرگبار به دشمن صهیونیستی داشتند، در زمان حیات خود ناشناس ماند و شهادت بهترین پاداشی بود که می‌توانست از خداوند بگیرد. شهید «فواد شکر» ملقب به (حاج محسن) فرمانده نظامی ارشد جنبش حزب‌الله لبنان و یکی از کسانی بود که با همه فرماندهان و رهبران مقاومت لبنان کار کرده و از مغزهای متفکر حزب‌الله در عملیات‌های نظامی محسوب می‌شد. فعالیت‌هایی که این فرمانده ارشد حزب‌الله از آغاز مقاومت در لبنان ضد اشغالگری صهیونیست‌ها انجام داده، بسیار قابل‌توجه و مشهود است. نزدیکان حاج محسن می‌گویند که او همواره به‌دنبال شهادت بود و تصور نمی‌کرد که عمرش تا ۶۰سالگی طولانی شود. وی از ابتدای پیوستن به مقاومت تحت تعقیب دشمن قرار داشت و صهیونیست‌ها بیش از ۲۵سال در تعقیب این فرمانده بزرگ حزب‌الله بودند.
«پاسخ مقاومت به ترور فؤاد شکر قطعی است»؛ این شاه‌بیت سخنان سید حسن نصرالله در روز پنجشنبه ۱۱مرداد در واکنش به ترور حاج محسن توسط صهیونیست‌ها بود. دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی تصریح کرد: هدف قرار دادن ساختمان مسکونی مملو از انسان در محله حاره حریک واقع در ضاحیه جنوبی بیروت باعث شهادت هفت نفر شد. در میان شهدای این حمله، فؤاد شکر و یک شهید ایرانی در کنار ده‌ها زخمی دیگر ازجمله زنان و کودکان حضور داشتند. آنچه در ضاحیه جنوبی بیروت رخ داد نه فقط یک عملیات ترور، بلکه یک تجاوز بود. در این تجاوز، ساختمان مسکونی و نه نظامی هدف قرار گرفتند. دشمن صهیونیستی از چند روز قبل از این تجاوز اینطور جلوه می‌داد که این یک واکنش است؛ ما به‌هیچ‌عنوان این گزاره را قبول نداریم. آنچه اتفاق افتاد بخشی از جنگ صهیونیستی-آمریکایی علیه منطقه ماست. رژیم صهیونیستی با متهم کردن شهید ما مبنی بر اینکه او قاتل کودکان مجدل شمس است بزرگ‌ترین دروغ را مطرح می‌کند.
سید حسن نصرالله همچنین خطاب به صهیونیست‌ها گفت که «کمی بخندید، خیلی گریه خواهید کرد، چون نمی‌دانستید از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید. دشمن باید منتظر پاسخ ما باشد و هیچ راه فراری نیست و بین ما و شما فقط میدان خواهد بود. پاسخ ما به تخلفات اسرائیل انجام خواهد شد زیرا ما در یک رویارویی حقیقی هستیم. ما به دنبال یک پاسخ حقیقی به اسرائیل هستیم، نه یک پاسخ صوری. امروز دشمن باید در انتظار خشم شرافتمندانه ما بماند. محور مقاومت طی سال‌های طولانی گذشته با خشم ولی با حکمت و منطق مبارزه می‌کند. دشمن نمی‌داند از کدام سمت واکنش ما را خواهد دید. از سمت شمال فلسطین یا جنوب آن؟ ما به‌دنبال یک پاسخ واقعی و کاملا حساب‌شده و نه صوری هستیم. این پاسخ را میدان نبرد و شرایط مشخص می‌کنند.
اما این سخنان سید حسن نصرالله، ترس بی‌سابقه و فراگیری را در اراضی اشغالی حاکم کرد. در سایه گسترش ترس و وحشت در اراضی اشغالی، صهیونیست‌ها به‌صورت بی‌سابقه‌ای سخنرانی روز پنجشنبه دبیرکل حزب‌الله لبنان را پیگیری کردند. در همین راستا، شبکه المیادین گزارش داد که صهیونیست‌ها به‌صورت بی‌سابقه‌ای سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان را در شبکه‌های اجتماعی صهیونیستی انعکاس داده و پیگیری کردند. رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که در سایه افزایش نگرانی‌ها در اراضی اشغالی نسبت‌به حملات حزب‌الله لبنان، شهرداری حیفای اشغالی تصمیم گرفته فعالیت‌های روزمره در این منطقه را لغو کند. مقامات رژیم صهیونیستی بعد از جنایات اخیرشان در ترور «اسماعیل هنیه» و «فؤاد شکر» سطح هشدار در اراضی اشغالی را بالا برده و در نگرانی گسترده‌ای به سر می‌برند.
ترس حاکم شده بر اردوگاه صهیونیست‌های اشغالگر از سخنان سید مقاومت و حمله قطعی محور مقاومت به اراضی اشغالی به حدی است که سبب شده آنان به ورطه تهدیدات جنون‌آمیز کلامی بیفتند؛ بر این اساس، یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اقدام به تهدید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان کرد. گانتز در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: حسن نصرالله؛ پیش از آنکه بهای سنگینی بپردازد رجزخوانی، تهدید و نفرت‌پراکنی درباره اسرائیل را متوقف کند! وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به وحشتی که شمال سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته و ۶۰هزار شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست را از مناطق مرزی با لبنان آواره کرده است، خاطرنشان کرد: ما با قدرت کامل برای بازگرداندن امنیت به ساکنان مناطق همجوار با لبنان اقدام خواهیم کرد! این مقام صهیونیست در پیام خود تصویری از سید حسن نصرالله را در کنار یکی از رهبران ترورشده حزب‌الله منتشر کرد.
اما حزب‌الله لبنان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چهار پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی را هدف حملات راکتی، موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است. حزب‌الله لبنان دیروز در دومین بیانیه خود نیز اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در موضع نظامی «الضهیره» هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است. در بیانیه سوم مقاومت اسلامی لبنان آمده بود که رزمندگان مقاومت لبنان پایگاه نظامی السماقه واقع در تپه‌های «کفرشوبا» اشغالی را با موشک هدف قرار داده‌اند. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه چهارم خود اعلام کرد: در راستای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی روز جمعه سایت نظامی «بیاض بلیدا» را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داده و در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است. همچنین مقاومت اسلامی لبنان در پنجمین بیانیه خود اعلام کرد، رزمندگان مقاومت اسلامی پایگاه «المرج» واقع در مرز لبنان را هدف حملات راکتی خود قرار داده که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در مراسم تشییع «فواد شکر» فرمانده ارشد این جنبش که در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بیروت به شهادت رسیده، گفت: ما در برابر یک نبرد تمام‌عیار در تمام جبهه‌ها هستیم که وارد مرحله جدیدی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.