آگاه: حمید طریفی با بیان اینکه در دوره کرونا تجربه خوبی از آموزش مجازی به دست آمد، گفت: بعد از این دوران کماکان آموزش مجازی برای دانشآموزان و معلمان ادامه پیدا کرد و در خیلی از مدارس بخشی از آموزش توانمندسازی معلمان با رویکرد آموزش معکوس یا یادگیری معکوس انجام میشود. وی افزود: در این سالها تولید محتوای الکترونیکی و چندرسانهای سازمان پژوهش در دستورکار قرار گرفته و تولیدات خوبی نیز اتفاق افتاده است. معاون آموزش ابتدایی وزات آموزش و پرورش با بیان اینکه در سامانه رشد سازمان پژوهش، تولیدات محتواهای آموزشی بارگذاری و قابل دسترس برای معلمان است، ادامه داد: توصیه میکنیم تولید محتواهایی که انجام شده و محتوای باکیفیتی که در قالب رمزینه سریع پاسخ هستند، در کنار محتوای فیزیکی کتابهای درسی در دسترس دانشآموزان و معلمان قرار گیرد. طریفی با بیان اینکه سامانهها و سایتهایی که محتوا را بارگذاری میکنند در دورههای توانمندسازی معرفی میشوند، گفت: به معلمان توصیه میشود که حتما این منابع را استفاده کنند و در اختیار دانشآموزان قرار دهند تا ضمن مراجعه دانشآموز به مدرسه، رویکرد یادگیری معکوس و فعال نیز ایجاد شود و حالت پرسش و پاسخ و رفع اشکال داشته باشد که به توسعه عدالت آموزشی و دسترسی دانشآموزان به محتوای با کیفیت آموزشی کمک میکند. وی با بیان اینکه طبق رویکرد سازمان پژوهش یک نظامنامه درخصوص آموزش ترکیبی تدوین شده که از سال گذشته به استانها اعلام شده است، افزود: مدارس میتوانند در رویکرد یاددهی و یادگیری در چارچوب خاص از محتوای الکترونیکی که موردتایید سازمان پژوهش است و در کنار کتابهای درسی معمول تولید و در سامانه مربوطه بارگذاری میشود، استفاده کنند. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه منابع غنی آموزشی داریم که در قالب تولیدات چند رسانهای یا فیلمهای خوب باکیفیت در اختیار دانشآموزان به طرق مختلف قرار میگیرد، عنوان کرد: دانشآموزان میتوانند با یک سطح آمادگی بالاتری در کلاس درس حاضر شوند اما آموزش حضوری هیچ وقت نفی نمیشود. طریفی با بیان اینکه در آموزش با رویکرد ترکیبی که یادگیری معکوس ذیل آن تعریف میشود، ضوابط و چارچوبی وجود دارد که در مدارس دنبال میشود گفت: در بعضی از مدارس دانشآموز با یک مطالعه و آمادگی قبلی وارد کلاس میشود. وی با اشاره به مزایای آموزش معکوس افزود: مهمترین مزیت شاید تولید محتوای استاندارد و باکیفیت توسط مولفان کتابهای درسی، کسانی که خودشان نگارنده کتاب هستند، باشد که در اختیار دانشآموزان و معلمان قرار میگیرد تا یک آموزش با کیفیت بیواسطهای را دانشآموزان دریافت کنند و معلم نیز از طریق پرسش و پاسخ و رفع اشکال بتواند پاسخگوی نیاز دانشآموز در کلاس درس باشد که در راستای بسط عدالت و کیفیت آموزشی کمککننده است.
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵٬۷۴۹
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزشوپرورش با بیان اینکه نظامنامهای درخصوص آموزش ترکیبی تدوین و از سال گذشته به استانها اعلام شده است، گفت: مدارس میتوانند در رویکرد یاددهی و یادگیری و در چارچوبی خاص از محتوای الکترونیکی که مورد تایید سازمان پژوهش است، در کنار کتابهای درسی معمول استفاده کنند.
نظر شما