۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۵٬۷۶۸

پاسخ مناسب به صهیونیست‌ها

هادی رضائی ـ دبیر گروه سیاسی

ترور اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در تهران خبر بسیار شوکه‌کننده‌ای بود که ذهن و فکر بسیاری را به این سمت‌وسو برد که این اقدام تروریستی چگونه و با چه کیفیتی انجام شده است در کنار چگونگی انجام این اقدام تروریستی موضوعی که برای بسیاری از مردم کشورهای منطقه و حتی جهان سوال در پی داشته این است که واکنش ایران به این اقدام چیست؟

پاسخ مناسب به صهیونیست‌ها

آگاه: پیام رهبر انقلاب در خصوص مجازات سخت صهیونیست‌ها و تاکید همه مسئولان عالی‌رتبه کشورمان مبنی بر قطعی بودن خونخواهی ایران از صهیونیست‌ها نیز اینگونه تعبیر شد که پاسخ ایران به این جنایت پاسخی بسیار متفاوت و کوبنده‌تر از عملیات وعده صادق با شلیک بیش از ۳۰۰فروند انواع موشک بالستیک و پهپاد و با همکاری و اقدام مشترک ایران لبنان یمن و دیگر گروه‌های مقاومت و البته اقدامی چندوجهی خواهد بود.
اینکه چه پاسخی و با چه کم و کیفی در کنار تنبیهی برای رژیم صهیونیستی و می‌تواند به همراه آورنده بازدارندگی لازم برای کشورمان باشد، تا رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان باتوجه‌به این پاسخ و هزینه‌ای که برای آنها دربردارد دست از اقدام علیه کشورمان بردارند مسئله‌ای است که جای بحث دارد.
پاسخ به اقدام تروریستی علیه کشوری می‌تواند روش‌های گوناگون داشته باشد از اقدام سایبری به تاسیسات حیاتی و شبکه هوشمند اداره کشور مانند هک سیستم بانکی، بورس شبکه حمل‌ونقل عمومی، آب و برق که می‌تواند این رژیم را با مشکلات متعدد روبه‌رو کرده و ضررهای مالی هنگفتی برایشان داشته باشد، گرفته تا حذف شخصیت‌های موثر آن رژیم و اقدام نظامی... اما برخی از این پاسخ‌ها مانند حمله سایبری چون نتیجه آشکار و ملموس ندارد، شاید نتواند افکار عمومی را اقناع کند.
در نبرد امنیتی و اطلاعاتی میان کشورمان و رژیم صهیونیستی نمونه‌های مختلفی از اقدامات آنها و پاسخ ایران وجود دارد. از ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای‌مان مانند شهیدان رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن، علیمحمدی و شهریاری گرفته تا ترور هالیوودی شهید فخری‌زاده که هر کدام بنابر اعلام مسئولان کشورمان در وقت و زمان مناسب پاسخ داده شده است و مثلا ترور دانشمندان هسته‌ای با اقدام دستگاه‌های امنیتی کشورمان به حذف عناصر رژیم صهیونسیتی موجب شد که آنها دست از این اقدامات بردارند. اما عملیات وعده صادق به نوعی کلاس پاسخ را عوض کرد و ایران به‌صورت مستقیم سرزمین‌های اشغالی را مورد هدف قرار داد.
در پاسخ به ترور شهید هنیه نیز به نظر می‌رسد حمله چندوجهی به سرزمین‌های اشغالی می‌تواند گزینه‌ای باشد که نه‌تنها بازدارندگی برای کشورمان به همراه دارد، بلکه می‌تواند افکار عمومی را اقناع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.