۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶٬۰۷۴

کتاب «جمع انقلابی‌ها» نگرشی نهادی به تاریخ حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی به قلم سینا کلهر در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

«جمع انقلابی‌ها» در سوره‌ مهر

آگاه: این کتاب، تلاشِ پژوهشی کلهر در بازخوانی تاریخ تحولات حوزه‌ هنری، یکی از موجودیت‌های انقلاب ‌اسلامی است که به‌مثابه یک نهاد یا سازمان هنری بررسی شده و ادوار مدیریتی آن تحلیل شده است. کتاب تلاش کرده تا دوره‌های مختلف مدیریتی و سیاست‌گذاری در حوزه هنری را با چشم‌اندازی کلی و نگاهی کلان روایت کند. روایتی مبتنی بر تحلیل نظرات نسل‌های مختلف و بیان چگونگی رسیدن حوزه‌ هنری به نقطه‌ای که درحال‌حاضر روی آن قرار دارد.
در این بین کلهر اشاراتی به هنرمندان، اقدامات، برنامه‌ها، آثار و محصولات هنری هم داشته اما رویکرد کتاب تاریخ فرهنگی یا تاریخ هنری نیست، بلکه مدیریت فرهنگی و هنری است. در واقع «جمع انقلابی‌ها» برای نخستین بار به‌صورت منسجم شکل‌گیری، تاسیس و تغییرات حوزه‌هنری را شرح داده است.
«جمع انقلابی‌ها» از مقدمه و پنج فصل تشکیل شده از جمله؛ «بازسازی صحنه شکل‌گیری سازمان هنری (حوزه هنری)»، «بازسازی صحنه مدیریت فرهنگی: دوره بسط هویت انقلاب»، «بوروکراسی متواضع»، «دوره بازیابی هویتی: سازمان هنری به مثابه پاتوق» و «دانش ضمنی درباره سازمان هویتی». در پایان کتاب نیز اسناد و منابع، تصاویر و منابع نیز برای خواننده آورده شده است. فعالان فرهنگی، نهادها و سازمان‌های فرهنگی و دانشجویان رشته‌های سیاست‌گذاری و مدیریت فرهنگی از مخاطبان اصلی کتاب هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.