۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۶٬۱۲۸

جاذبه حسین(ع) سلاح مقابله با دشمنان

رضا ظریفی ـ دبیر تحریریه

اخبار اربعین و سفر میلیون‌ها زائر ایرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات و زیارت مضجع شریف حضرت اباعبدالله(ع) را دارند در صدر موضوعات رسانه‌ای ایران قرار دارد. هر روز مسئولان ستاد اربعین و دیگر دست‌اندرکاران امور، توصیه‌ها و راهکارهایی را خطاب به زائرانی که سفر خود را آغاز کرده یا خواهند کرد در رسانه‌ها ارائه می‌کنند.

آگاه: توصیه‌های بسیاری در زمینه حمل‌ونقل و رفت‌وآمد به شهرهای مرزی، رعایت بهداشت و سلامت فردی، همراه داشتن مدارک ضروری و پیشگیری از اتفاقات ناخواسته اما در کنار همه این موارد باید اهمیت هر زائر ایرانی به عنوان یک سفیر از سرزمین کهن پارس و یک شهروند رسانه را نیز یادآور شد. 
واقعیت ماجرا این است که یک دهه قبل، غرب و دشمنان اهل‌بیت(ع) هرگز فکر نمی‌کردند که مراسم اربعین روزگاری به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی در سراسر جهان شناخته شود و در یک بازه زمانی ۱۰روزه حدود ۳۰میلیون زائر به شهرهایی سفر کنند که از بابت زیرساخت‌های خدمات شهری و امکانات موردنظر کمبودهایی دارند. این حضور پرشور و شعور آن هم در آرامش و متانتی مثال‌زدنی همان روی خدایی و زیبای اربعین حسینی است که رسانه‌های غربی هرگز به آن نمی‌پردازند. در شرایطی که غربی‌ها، صهیونیست‌ها و حتی برخی کشورهای همراه‌شده با سیاست‌های غرب در منطقه تلاش می‌کنند چشم خود را به روی واقعیت جهان تشییع و سیره مقابله با ظلم و ستم ببندند، این میلیون‌ها زائر حسین ابن علی(ع) هستند که ۱۳۸۵سال پس از واقعه عاشورا، همچنان در مقابل ظلم و ستم شیاطین و همدستان آن، همداستان هستند. 
در چنین شرایطی، هر زائر ایرانی در سفر خود به عراق و طی مسیر مشایه همچون سفیری است که باید نوای همدلی و همراهی با میزبانان عراقی را سر دهد. اگر گفته می‌شود «حب الحسین یجمعنا» باید آن را در رفتار و گفتار هر زائری که قدم در راه پیاده‌روی گذاشته، دید. در آن مسیر همه زائر و دلباخته حضرت عشق هستند و دیگر فرقی نمی‌کند چه کسی از کدام ملت و سرزمین است؟ وقتی در راه حسین قدم می‌زنیم باید مراقب توطئه‌های بدخواهان و دشمنانی بود که سعی می‌کنند با تهییج احساسات قومی و مذهبی، اختلاف افکنی کرده و احساس زلال زیارت زائران را با گفتارهای چرک مکدر کنند. پس این ما هستیم که اگر به شرط توفیق قدم در راه گذاشتیم هم حواسمان به راه باشد و هم مراقب باشیم تا در دام شیاطین کمین‌کرده در مسیر نیافتیم. در روزگار ظلم و خون‌ریزی فعلی که به سر می‌بریم باید خیلی به این نکته توجه کنیم که «محبت حسین(ع) ما را گرد خویش جمع کرده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.