وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک جزوه ۱۷صفحه‌ای، اهم برنامه‌های اجرایی و عملیاتی دارای اولویت حوزه‌های مختلف این وزارتخانه و ارجاعات به اسناد بالادستی را به مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است. 

مروری بر برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

آگاه: هفته گذشته جزوه ۹صفحه‌ای از کلان برنامه‌های سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد که فاقد توضیحات بیشتری درباره عملیاتی کردن برنامه‌ها در زیرمجموعه‌های فراوان این وزارتخانه بود. اکنون نسخه‌ای کامل‌تر و ۱۷صفحه‌ای از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم که به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و شامل جزییاتی از سرفصل‌های اقدامات اجرایی و عملیاتی در زیرمجموعه‌های متعدد این وزارتخانه است، مرور می‌کنیم.
 در این جزوه، کلان برنامه‌ها و اصلی‌ترین سرفصل‌های اجرایی و عملیاتی سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هفت بخش لیست شده است:
۱-سنت‌ها و آیین‌ها و ارزش‌های اسلامی و ملی
 ۲- کتاب و چاپ و نشر
 ۳- هنرهای نمایشی، تجسمی و موسیقی
 ۴- رسانه و تبلیغات
۵ـ سینما، پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای
 ۶- دیپلماسی فرهنگی و روابط فرهنگی بین‌المللی
 ۷- فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی
 نکته قابل‌توجه این جزوه، تاکید چندباره آن بر اقدامات وزارت ارشاد بر مبنای برنامه هفتم توسعه است که رییس‌جمهوری بر اجرای آن تاکید کرده است. برنامه هفتم توسعه شامل موارد متعددی از تولیدات فرهنگی‌هنری، توسعه‌ زیرساخت‌ها، استفاده از فضای مجازی و همچنین موارد بودجه‌ای است که چند ماه قبل به تصویب مجلس رسید و حالا به نظر می‌رسد تاکید وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اجرایی کردن بخش‌هایی از آن است. علاوه بر این، سند راهبری جمهوری اسلامی در فضای مجازی و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر مبنای قانون اساسی، دیگر اسناد بالادستی استفاده شده در این برنامه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.