وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم عصر روز گذشته به‌صورت رسمی به کار خود پایان داد تا وزیر جدید برای فعالیت در دولت چهاردهم کار خود را آغاز کند.

تکریم و معارفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت

آگاه: این مراسم عصر دیروز، دوشنبه ۱۹شهریور با حضور محمدرضا عارف، معاون اول رییس‌جمهوری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار شد. 
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استقبال پزشکیان برای برپایی جلسه دیدار با اهالی فرهنگ خبر داد و در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دولت چهاردهم دو رسالت مهم دارد، گفت: رسالت اول، رسالت ملی و راهبردی وفاق است و رسالت دوم مقابله با انزوای ایران در سطح بین‌المللی است. در این دو رسالت وزارت ارشاد نقش پیشران را ایفا می‌کند. با این نگاه باید به وزارت فرهنگ نگاه کرد، نه در امتداد وزارتخانه‌های دیگر. 
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ دولت سیزدهم نیز در ابتدای مراسم گفت: برای من خداحافظی مفهومی ندارد. افتخار می‌کنم با اعتماد رییس‌جمهوری شهید در این دوره در حوزه فرهنگ قرار گرفتم و امروز هم به‌عنوان یکی از کوچک‌ترین اهالی این حوزه هستم. 
همچنین، محمدرضا عارف، معاون اول رییس‌جمهوری در این مراسم اظهار کرد: مزیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که ارباب رجوع نخبه، هنرمند و اهل فرهنگ و قلم دارد که الگویی برای جامعه و جوانان هستند. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و می‌توانیم ادعا کنیم همه جمعیت کشور یا بالای ۹۰ و اندی درصد پشت سر امام خمینی(ره) بودند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.