مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: در حاشیه محرم شهر امسال ۱۵۰نفر از زنان زندانی جرایم غیرنقد آزاد شدند.

در حاشیه محرم شهر، ۱۵۰نفر از زنان زندانی جرایم غیرنقد آزاد شدند

آگاه: مصطفی زیبایی‌نژاد در دویست‌وپنجاه‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دومین سوگواره محرم شهر از پنج تا ۲۸مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: دهه اول و دوم هیئات بزرگ در سطح شهر فعالیت می‌کنند و پس از آن در دهه سوم محرم و دهه اول صفر که به سمت اربعین می‌رویم و فعالیت هیات‌ها کمتر می‌شود، رویداد محرم شهر برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری افتتاحیه این مراسم همزمان با شهادت شهید اسماعیل هنیه، خاطرنشان کرد: در محرم شهر وسعت کشتی سفینه النجات دوبرابر شد و به ۷۵۰متر رسید. ۹۰نفر از مربیان متخصص در این فضا برای موکب‌داری کودکان و نوجوانان همکاری داشتند.
وی با بیان اینکه در شب دوم نزدیک به ۳۰هزار نفر در برنامه شرکت کردند که از رکورد شلوغ‌ترین شب‌های رویداد سال قبل عبور کرد، یادآور شد: در خیمه‌ای که برپا شد ۱۵۰نفر از زنان زندانی جرایم غیرنقد آزاد شدند و ستاد دیه برای آزادی این زنان در محل مستقر بود. از هر منطقه در هر شب خیرین در رویداد محرم شهر حضور پیدا می‌کردند و علاوه‌بر تامین هزینه آزادی زنان، هزینه جهیزیه زوج‌های جوان نیازمند نیز جمع‌آوری شد.
زیبایی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که این مسیر ادامه پیدا کند و شهرداری تهران بتواند اقدامات فاخری را در این راستا برگزار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.