۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۶٬۲۴۸

در فوتبال کشورمان چه خبر است؟

امیر اسماعیلـی ـ سردبیر

پنج‌شنبه هفته گذشته دور تازه مسابقات لیگ برتر فوتبال با بازی دو تیم پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد. در این بازی که به میزبانی پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شد در ورزشگاه تختی اراک برگزار شد، چراکه ورزشگاه آزادی هنوز آماده نیست.

آگاه: طی مصاحبه‌ای هم که مدیر ورزشگاه داشته است صراحتا اعلام کرده که نمی‌توان هیچ تاریخ مشخصی برای اتمام تعمیرات و بهسازی این ورزشگاه اعلام کرد، چون اصلا معلوم نیست این فرآیند چه زمانی به پایان می‌رسد و ورزشگاه آماده میزبانی از مسابقات می‌شود. فیلم‌هایی هم که از مجموعه ورزشی آزادی منتشر شده است نشان می‌دهد هنوز قسمت‌هایی از ورزشگاه تازه درحال تخریب است و مانده تا تعمیرات به سرانجام برسد و...
این درحالی است ‌که ماه‌ها و هفته‌های پرتراکمی برای تیم ملی کشورمان و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال پیش رو است. پرسپولیس و استقلال درحالی به مصاف حریفانشان در لیگ داخلی و بازی‌های آسیایی می‌روند که باید در بازی خانگی میزبان باشند، مهمان هستند و بازی‌های برگشت را دوباره باید مهمان باشند. 
برگزاری لیگ مسئله یک‌دفعه‌ای و دقیقه‌نودی نیست که نتوان برای آن تمهید کرد و زیرساخت و مقدمات آن را آماده کرد. چرا این تمهید انجام نشده است، مسئله‌ای است که به واکاوی و آسیب‌شناسی نیاز دارد که امیدواریم انجام شود، لااقل برای لیگ سال آینده...

اما مسئله دوم:
بحث نظارت‌های فرهنگی و اخلاقی در اصل و حواشی فوتبال برعهده چه نهاد و کارگروهی است؟ بازیکن فوتبال میلیاردی یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت، تصویری منحوس، شیطانی و زشت را روی دست و پای خود تتو کرده است و در حضور عکاسان ورزشی، لباس ورزشی خود را بالا می‌زند تا عکاسان حاضر به‌راحتی و کامل از هنر تتوکاری روی بدنش عکس بگیرند؛ بازیکنی که خواسته یا ناخواسته الگوی ورزشی بسیاری از کودکان و نوجوانانی است که در آرزوی فوتبالیست و مشهور شدن و پول‌های میلیاردی درآوردن هستند. کدام یک از این رفتارها مطابق شئون و آیین ایرانی- اسلامی است؟! اصلا سرمربی تیم باید تنها به فکر مسائل فنی تیم باشد یا اینکه تذکر و رعایت اصول اخلاقی هم جایگاهی در تیم و تیم‌داری دارد؟!
 بازیکن بدن خودش را بوم تتو با تصاویری زشت  و خون‌آشام کرده و با افتخار آن را به نمایش می‌گذارد، قرارداد میلیاردی هم می‌بندد و به دوربین لبخند می‌زند. واقعا در مجموعه فدراسیون فوتبال و تیم‌های حاضر در لیگ‌های مختلف، فردی، ستادی، نهادی و کارگروهی مسئولیت نظارت و تذکر ندارد؟ 
حواسمان هست؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.