به‌تازگی طرح تازه غرب برای نجات رژیم صهیونیستی از خطر نابودی و هلاکت توسط روزنامه تهران‌تایمز افشا شده است. از قرار معلوم، سه کشور غربی فرانسه، انگلیس و آلمان که به تروئیکای اروپایی مشهور هستند، می‌خواهند طی طرحی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند اما برای این اقدام خود برآن‌اند که برای رژیم صهیونیستی تضمین امنیتی بگیرند. ازجمله این تضامین، آن است که جمهوری اسلامی ایران دست از حمایتِ محور مقاومت اسلامی ضدصهیونیستی بردارد؛ امری که محال است.

«مقاومت» و «همه‌پرسی» علاج مسئله فلسطین

آگاه: در واقع، هدف غربی‌ها از طرح اخیر خود نه حمایت از فلسطین، بلکه نجات اسرائیل از مهلکه نابودی و اضمحلال است؛ امری که قطعی است و وعده آن داده شده و عملیات طوفان‌الاقصی نیز حصول آن را نزدیک‌تر کرده است. مسئله فلسطین از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام محسوب می‌شود. حل مسئله فلسطین و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی بر شاخص‌هایی استوار است. مقاومت و جهاد در کنار پیگیری برگزاری همه‌پرسی، از منظر ایران، راهکار حل مسئله فلسطین و مکمل یکدیگر هستند. جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله فلسطین بر اجرای دو راهکار تاکید کرده است: «مقاومت و همه‌پرسی.» ایران علاوه بر راهکار نظامی، طرحی حقوقی- سیاسی نیز ارائه کرده است. پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی در فلسطین برای تعیین ماهیت حقوقی- سیاسی دولت حاکم، طرح دموکراتیک ایران است که توسط مقام معظم رهبری مطرح و در سازمان ملل نیز ثبت شده است. در منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی، برگزاری همه‌پرسی، ناشی از مقاومت است و ایشان راه‌حل بحران فلسطین را جهاد می‌دانند که در نهایت به تاسیس دولت مستقل فلسطین منجر خواهد شد.

فلسطین به صاحبان خودش برگردد
رهبر انقلاب در اردیبهشت‌ماه سال جاری در دیدار معلمان، بار دیگر سیاست اصولی و مبنایی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوع فلسطین را تشریح کردند و فرمودند: تا وقتی که فلسطین به صاحبان خودش برنگردد، مشکل غرب آسیا حل نخواهد شد. اگر ۲۰سال دیگر، ۳۰سال دیگر هم تلاش کنند که این رژیم را سرپا نگه دارند که ان‌شاءالله نمی‌توانند هم این کار را بکنند، مشکل حل نخواهد شد. مشکل آن وقتی حل می‌شود که فلسطین برگردد به صاحبان خودش، یعنی مردم فلسطینی. فلسطین متعلق به مردم فلسطین است که در بین آنها مسلمان هست، مسیحی هست، یهودی هم هست؛ فلسطین مال آنها است؛ فلسطین را به آنها برگردانند، آنها رژیم خودشان را، نظام خودشان را تشکیل بدهند، بعد آن نظام تصمیم بگیرد که با صهیونیست‌ها چه جوری معامله کند؛ بیرونشان کند یا نگهشان دارد؛ تصمیم را آنها بگیرند؛ این راه‌حلی است که چند سال پیش ما این را اعلام کردیم، در سازمان ملل هم ظاهرا ثبت شد؛ الان هم روی همین تکیه می‌کنیم؛ تا این اتفاق نیفتد، مسئله منطقه غرب آسیا حل نخواهد شد. بعضی خیال می‌کنند بروند کشورهای اطراف را وادار کنند که روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی کنند، مشکل حل خواهد شد؛ نه، اشتباه می‌کنند. فرض کنید کشورهای گوناگونِ این دُوروبَر، عمدتا کشورهای عرب، روابطشان را با رژیم صهیونیستی عادی هم بکنند، این، مشکل را حل نمی‌کند، بلکه مشکل را متوجه می‌کند به خود دولت‌های آنها؛ یعنی آن دولت‌هایی که بر این جنایات چشم پوشیدند و با وجود یک چنین جنایاتی با آن رژیم دست دوستی دادند، ملت‌ها به جان خود آن دولت‌ها خواهند افتاد. اگر امروز ملت‌های منطقه علیه رژیم صهیونیستی‌اند، آن روز ملت‌های منطقه علیه دولت‌های خودشان خواهند بود. به این شکل مشکل حل نمی‌شود؛ باید فلسطین به فلسطینی‌ها برگردد. امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال این آینده را هرچه زودتر برساند.
بیانات رهبر انقلاب در جمع معلمان، در برگیرنده سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با موضوع فلسطین است. این جمله که «تا وقتی فلسطین به صاحبان خود بازنگردد مشکل غرب آسیا حل نخواهد شد»، برداشت درست و منطقی از وضعیت منطقه و یافتن راه چاره اصلی برای آن است؛ وضعیتی که در آن تأکید می‌شود که راهکار دو دولتی و وجود دو دولت متضاد صهیونیستی-فلسطینی نه‌تنها جوابگوی مشکلات نخواهد بود بلکه همچنان مشکلات را تشدید کرده و بر دامنه گرفتاری‌ها می‌افزاید. جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که بارها اعلام کرده است، یک راه‌حل راهبردی برای پایان‌دادن به مناقشات چند دهه اخیر رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی دارد و آن، برگزاری همه‌پرسی و تشکیل دولت واحدی است که یهودیان هم به همراه فلسطینیان در تشکیل آن مشارکت دارند. دولتی که با پایتختی بیت‌المقدس روی کار می‌آید و امور مسلمانان و یهودیان را در دست می‌گیرد، هم عملیاتی است و هم به توسعه منطقه کمک خواهد کرد. این تنها راهی است که می‌تواند به نزدیک هشت دهه آوارگی فلسطینی‌ها پایان دهد.\

علاج اساسی و زیربنایی مسئله‌ فلسطین
رهبر انقلاب در بهمن‌ماه سال‌۹۸ در دیدار اقشار مختلف مردم به تبیین و تشریح مقوله‌ علاج قضیه فلسطین پرداختند و فرمودند: علاج مسئله فلسطین چیست؟ علاج عبارت است از ایستادگی و مقاومت شجاعانه. ملت فلسطین و عناصر فلسطینی و سازمان‌های فلسطینی بایستی با جهاد فداکارانه خودشان، عرصه را بر دشمن صهیونیست و بر آمریکا تنگ کنند؛ راهش فقط این است و همه دنیای اسلام هم باید به اینها کمک کنند؛ همه ملت‌های مسلمان باید از فلسطینی‌ها پشتیبانی کنند و حمایت کنند؛ این علاج است. البته عقیده من این است که سازمان‌های مسلح فلسطینی خواهند ایستاد، مقاومت را ادامه خواهند داد؛ راهش مقاومت است. اما علاج اساسی و زیربنایی مسئله‌ فلسطین، همان مطلبی است که ما چند سال قبل گفتیم و در مراکز مهم بین‌المللی هم این ثبت شده است؛ از همه مردم فلسطینی‌الاصل، نه آنکه مال فلان کشور است و آمده در منطقه‌ فلسطین ساکن شد، آنکه اهل فلسطین است و از هر مذهبی چه مسلمان، چه مسیحی، چه یهودی؛ چون بعضی از فلسطینی‌ها مسلمان‌اند بعضی مسیحی‌اند، بعضی یهودی‌اند نظرخواهی بشود و نظامِ مورد قبول آنها سرِ کار بیاید و آن نظام بر تمام سرزمین فلسطین حکومت کند، نه فقط فرض کنید که مربوط به آن محدوده به قول خودشان سرزمین‌های اشغالی؛ یک بخشی از فلسطین را می‌گویند سرزمین اشغالی؛ در همه فلسطین، یک حکومتی با رأی عمومی مردم باید سرِ کار بیاید که درباره مسائل فلسطین تصمیم‌گیری کند، درباره امثال نتانیاهو و دیگران هم خودشان تصمیم‌گیری کنند. اختیار دست آنها است. این تنها راهی است که برای صلح در فلسطین و حل مسئله فلسطین وجود دارد.
سخن آخر آنکه فلسطین متعلق به فلسطینیان است، و باید با اراده آنان اداره شود. طرح همه‌پرسی از همه ادیان و اقوام فلسطینی که ازسوی رهبر انقلاب ارائه شده است تنها نتیجه‌ای است که باید بر چالش‌های امروز و فردای فلسطین مترتب شود. این طرح نشان می‌دهد که ادعای یهودی‌ستیزی که غربی‌ها مکررا با دستگاه‌های تبلیغاتی خود آن را تکرار می‌کنند، به‌کلی بی‌اساس و باطل است. در این طرح، فلسطینیان یهودی و مسیحی و مسلمان، در کنار هم در یک همه‌پرسی شرکت و نظام سیاسی کشور فلسطین را تعیین می‌کنند؛ فراموش نکنیم آنچه قطعا باید برود و نابود شود، رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی است و صهیونیسم، خود بدعتی در آیین یهود و کاملا بیگانه از آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.